23398
۲۱ شهریور ۱۳۹۶

۵۲۴ کودک کار به سیستم آموزشی کشور بازگرداندنده شدند

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ۵۲۴ کودکی که به سن تحصیل رسیده بودند را به سیستم آموزش کشور بازگرداندیم.

به گزارش کودک پرس ،  نشست خبری سومین جشنواره «جعبه کفش» صبح  سه‌شنبه ۲۱ شهریور با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
جشنواره «جعبه کفش» برای سومین سال متوالی به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان دانش‌آموزی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی و با هدف الگوسازی برای اجرای طرح «جعبه کفش» برای تمام نقاط کشور برگزار می‌شود.

۱۵ هزار جعبه کفش برای دانش‌آموزان نیازمند

در ابتدا محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری ضمن خیر مقدم گفت: طرح «جعبه کفش» در سال ۹۴با ابتکار سازمان فرهنگی هنری ابداع شد و در سال ۹۵ با کمک دکتر ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اجرا شد.

وی افزود: قبل از ورود به بحث طرح جعبه کفش می‌خواهم خبر موفقیت طرح سواد آموزی بچه‌های کار را اعلام کنم. در طرح سواد آموزی بچه‌های کار و مدرسه صبح رویش، تعداد ۵۳۴ دانش‌آموزی که به سن تحصیل رسیده بودند اما به مدرسه نمی‌رفتند، موفق شدند به مدرسه بروند و تحصیل کنند. ۱۲۸ نفر از این بچه‌ها متعلق به روستایی به نام ابراهیم‌آباد هستند که در ۴۸ کیلومتری تهران قرار دارد.

صلاحی بیان کرد: به همت سازمان فرهنگی هنری، برنامه خندوانه و کمک مردم کلاسی برای بچه‌های روستای ابراهیم آباد دایر و معلمی به روستای آن‌ها فرستاده شد. از برکت این موضوع روستای ابراهیم آباد, آباد شد. مهم‌ترین نکته این است که به خود طرح پرداخته شود و نه اینکه کدام نهاد یا سازمانی آن را انجام داده‌است. طرح«جعبه کفش» باید به عنوان یک الگو برای تمام کشور باشد و خبرنگاران شهرستانی به عنوان یک مطالبه برای مناطق خود به آن بپردازند.

بازگرداندن ۵۲۴ کودک کار به سیستم آموزشی کشور

درحقیقت باید قدمی در راه فرهنگ‌سازی برداریم. اتفاق مثبت دیگری که سال گذشته آن را انجام دادیم جمع آوری سر رسیدهای سفید بود که به عنوان سررسیدهای مهربانی نام گرفت. در این طرح سر رسیدهای سفید را جمع آوری و به شهرستان‌ها ارسال می‌کنیم.

صلاحی در خصوص انتخاب نام جعبه کفش گفت: کفش یک نماد و عنوان کلی است و در ضمن داخل جعبه مشخص نیست و همین باعث می‌شود هر فردی در حد بضاعت خود وسیله‌ای را داخل جعبه بگذارد. هدف از انتخاب جعبه این بود که بچه‌ها جعبه ها را کادو کنند و روی آن یک بیت شعر یا دلنوشته بنویسند و کاری هنری بکنند.

وی بیان کرد: پدر و مادرها باید اجازه بدهند این جعبه‌های کفش را خود بچه‌ها اهدا کنند تا فرهنگ‌سازی شود و فرزندان ما آموزش ببینند که اول مهر به دوست کم بضاعت خود هم کمک کنند. ۱۵ هزار دانش آموز بی بضاعت تحت کمیته امداد وجود دارد و ما ۱۵ هزار جعبه کفش تهیه کرده‌ایم که شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به فرهنگ‌سراهای تهران این جعبه‌های کفش را دریافت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ۵۲۴ کودکی که به سن تحصیل رسیده بودند را به سیستم آموزش کشور بازگرداندیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی با سواد شوند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار