247798
۱۹ شهریور ۱۴۰۲
حمایت از کودکان

حمایت کمیته امداد از ۶۰ هزار کودک زیر پنج سال

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد از افزایش ۱۲۰ درصدی سرانه غذایی ماهانه مادران شیرده خبر داد و گفت: حدود ۶۰ هزار کودک زیر پنج سال نیز از طریق دریافت سرانه سبد غذایی، تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی احمدلو با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده اظهار داشت: ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده در سراسر کشور تحت پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی با تاکید بر افزایش سرانه سبد غذایی ماهانه این مادران گفت: این سرانه در اعتبارات امسال از ۲۵۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ۸۰ درصد این مادران و کودکان تحت پوشش این نهاد امدادی نیستند، یادآور شد: این خانواده‌ها جزو پنج دهک اول قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود.

احمدلو با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، گروه هدف این طرح را به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می‌کند، به شیوه بهره‌مندی مادران از این طرح اشاره کرد و توضیح داد: ثبت اطلاعات مربوط به مادران باردار به صورت سیستمی و از طرف استان‌ها انجام می‌شود.

پس از معرفی گروه هدف به کمیته امداد امام خمینی(ره) و انجام استحقاق‌سنجی، بن‌کارت غیرنقدی برای افراد صادر می‌شود؛ منابع شارژ این بن کارت برای مادران توسط بنیاد علوی و برای کودکان توسط دولت تامین می‌شود

وی اضافه کرد: برای رفع سوء تغذیه زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سوء تغذیه برنامه‌ بلندمدت تدوین شده است و امیدواریم در این فرایند، مادر دارای مشکلی که از این حمایت‌ها جا مانده باشد، نداشته باشیم.

به گفته مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از معرفی گروه هدف به این نهاد امدادی و انجام استحقاق‌سنجی، بن‌کارت غیرنقدی برای افراد صادر می‌شود؛ منابع شارژ این بن کارت برای مادران توسط بنیاد علوی و برای کودکان توسط دولت تامین می‌شود.

احمدلو گفت: با اجرای این برنامه، گروه هدف می‌توانند اقلام غذایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است را از فروشگاه‌های نزدیک به محل زندگی‌ تامین کنند؛ این بن‌کارت‌ها به صورت ماهانه شارژ می‌شود.

به گفته وی و براساس اعلام وزارت بهداشت، اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در بهبود تغذیه اثربخشی داشته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار