252269
۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بهزیستی خراسان‌رضوی

خراسان رضوی در پذیرش فرزندخواندگی کودکان نیازمند به درمان پیشتاز شد

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست که از آبان‌ماه سال‌۹۲ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و لازم الاجرا شده است، بیان کرد: بهزیستی کشور از سال‌۹۳ تصمیم گرفت امور فرزندان نیازمند به درمان را نیز واگذار کند. در این زمینه خراسان‌رضوی از ابتدا پیشتاز بوده است.

به گزارش کودک پرس ، مسعود فیروزی با اشاره به ظرفیت‌های مردمی و غنای مذهبی و فرهنگی و روحیه نوع‌دوستی مردم در این استان، اظهار کرد: در سالی که گذشت، در استان میزبان ۵۱ کودک نیازمند‌به‌درمان از سراسر کشور بودیم و این کودکان در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار گرفتند. از این تعداد، دوازده کودک از کرمان هستند که به خانواده‌های متقاضی فرزندپذیر تحویل شده‌اند.

وی افزود: این کودکان نیازمند درمان، بیماری‌هایی در زمینه‌های متفاوت دارند که از بیماری‌های کوچک تا سخت را شامل می‌شود. مدیر‌کل بهزیستی استان خراسان‌رضوی درباره فرایندی که خانواده‌های متقاضی باید طی کنند، گفت: این خانواده‌ها با مراجعه به بهزیستی یا مؤسسه «بهرویش» که شناسایی و تحویل فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزندپذیر نیاز به درمان را انجام می‌دهد، تشکیل پرونده می‌دهند و در مرحله بعد ارزیابی اولیه و راهنمایی‌های لازم انجام و در نهایت با دستور قضایی فرزند تحویل خانواده می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار