موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش/تربیت/فرزند/مقالات
252704
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
تربیت فرزندان

بهترین رفتار پس از داد زدن سر کودک چیست؟

برای بسیاری از والدین اتفاق افتاده که گاهی اوقات به خاطر کلافگی و عصبانیت زیاد، احساسات‌شان بر آنها غلبه می‌‎کند.

به گزارش کودک پرس ، برای بسیاری از والدین اتفاق افتاده که گاهی اوقات به خاطر کلافگی و عصبانیت زیاد، احساسات‌شان بر آنها غلبه می‌‎کند.

ممکن است عصبانیت خود را برسرکودکان خودخالی کنند وبدون این‌که خودشان بخواهند،سرفرزندشان دادمی‌زنند و بعدا احساس پشیمانی می‌کنند.

والدین می‌‎توانند نحوه صحبت‌کردن خود با فرزندان را تغییر دهند و به جای فریاد‌زدن، محترمانه با آنها گفت‌وگو کنند. فریاد کشیدن و داد زدن سر کودک تاثیرات منفی زیادی روی مغز و احساسات او می‌گذارد وباعث می‌شود اعتماد کودک نسبت به والدین از بین برود. البته این همه ماجرا نیست، بلکه کودکان با همین صدای بلند فریاد، دچارمشکلات روحی وجسمی نیز می‌شوند.

والدین بهتر است پیش از عصبانی‌شدن و بالا بردن صدا، خود را کنترل کنند. درابتداسعی کنند خود وسپس فرزندان‌شان را آرام کنند. کودکان در برخی مواقع رفتارهای اشتباهی دارند که بخشی از روند رشد آنان محسوب می‌شود.

با آنان به شکلی قاطع صحبت کنید که به شأن آنان خدشه‌‌ای وارد نشود و در عین حال متوجه شوند برخی رفتارها غیرقابل تحمل هستند. تفاوتی ندارد که کودک چه حسی دارد. به هر صورت باید برای او ارزش و احترام قائل شد.چنانچه والدینی ناراحت یاعصبانی هستند،بهتر است کودک رابفهمند، نه این‌که برای برخی رفتارهایش او را ملامت کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار