252872
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
درمان کودکان افغانستانی

92 تُن دارو برای معالجه بیماران وارد افغانستان کردیم

سازمان نجات کودکان (Save the Children) می‌گوید که 92 تُن دارو برای معالجه 675 هزار نفر به ویژه 400 هزار کودک وارد افغانستان کرده‌است.

به گزارش کودک پرس ، سازمان نجات کودکان (Save the Children) می‌گوید که 92 تُن دارو برای معالجه 675 هزار نفر به ویژه 400 هزار کودک وارد افغانستان کرده‌است.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای گفته که این محموله پس از افزایش عفونت‌های تنفسی و سرخکان در سال روان میلادی وارد افغانستان شده‌است.

بر بنیاد اعلامیه، در چهار ماه اول سال روان میلادی بیش از 1000 کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های تنفسی جان‌های‌شان را از دست داده که 88 درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت تنفسی را شامل می‌شود.

اعلامیه افزوده: “طی سه ماه گذشته تیم‌های سیار سازمان نجات کودکان که در هشت ولایت، نزدیک به 69 هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.”

ارشد مالک رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان در این اعلامیه گفته که “بسیاری از کودکان در افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند. ورود این دواها به این معنا است که بیش از 400هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور زیر درمان بالقوه نجات‌دهنده قرار خواهند گرفت.”

این سازمان ارزش کمک‌های پزشکی را حدود 590 هزار دالر امریکایی خوانده‌ که از سوی نهاد اتحاد امداد هالند (DRA)، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO)، وزارت امور خارجه آلمان، اداره توسعه بین‌المللی امریکا و دیگر سازمان‌ها اهدا شده‌است.

این در حالی است که سکتور صحت افغانستان پس از تسلط طالبان بر کشور توسط نهادهای امداد رسان بین‌المللی به شکل نیمه جان سر پا ایستاده شده‌است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار