252971
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
جنگ غزه

هشدار «یونیسف» درباره فاجعه قریب‌الوقوع برای ۶۰۰ هزار کودک فلسطینی در «رفح»

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در آستانه حمله رژیم اشغالگر به شهر رفح در جنوب نوار غزه درباره وقوع فاجعه جدید و قریب الوقوع برای بیش از ۶۰۰ هزار کودک در این شهر هشدار داد

به گزارش کودک پرس ، یونیسف روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که شمار بسیار زیادی از کودکان آواره فلسطینی در شهر رفح در وضعیت بسیار ناگواری به سر می برند.

یونیسف همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه گذرگاه های انتقال ساکنان و آوارگان از رفح مملو از مین و مهمات منفجر نشده است و هیچ گونه تأسیساتی برای خدمات رسانی در مناطق مقصد وجود ندارد، فاجعه قریب الوقوع و جدیدی برای کودکان روی خواهد داد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل خاطرنشان کرد: حمله نظامی اسرائیل به رفح، ممکن است به جان باختن شمار زیادی از قربانیان غیرنظامی و ویرانی کامل بخش خدمات رسانی و تأسیسات زیربنایی مورد نیاز برای ارائه خدمات مذکور بیانجامد.

«کاترین راسل» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این باره گفت: رفح در حال حاضر به شهر کودکان تبدیل شده است و کودکان در این شهر هیچ جایی را ندارند که در منطقه نوار غزه به آن پناه ببرند. چنانچه عملیات نظامی گسترده ای شروع شود، کودکان نه تنها با خطر قرار گرفتن در معرض خشونت و جنگ مواجه خواهند بود بلکه هرج و مرج و هراس نیز آنها را تهدید خواهد کرد. این در حالی است که آنها به خاطر شرایط جنگی نوار غزه، از نظر جسمی و روحی خسته هستند.

یونیسف که بار دیگر خواستار آتش بس در نوار غزه شده، تأکید کرده است حدود ۷۸ هزار کودک شیرخواره زیر ۲ سال و ۱۷۵ هزار کودک زیر پنج سال (۹۰ درصد کودکان) غزه از یک یا چند بیماری واگیردار رنج می برند.

این در حالی است که دفاع مدنی و هلال احمر نوار غزه اعلام کرده اند هواپیماهای اسرائیلی ۲ منطقه را در رفح بمباران کرده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار