موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/قزوین
245748
۱۲ تیر ۱۴۰۱

قزوین | توزیع چهار هزار و ۷۹۴ بسته غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال گذشته، چهار هزار و ۷۹۴ بسته غذایی بین ۴۰۰ کودک زیر پنج سال استان که دچار سوء تغذیه بودند، توزیع شد.

به گزارش کودک پرس ،محمد صیادی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) متناسب با شرایط و نیاز خانواده های تحت حمایت، طرح های حمایتی مختلفی در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: یکی از طرح های قابل توجه که به لحاظ زمان و نوع اجرا، اهمیت بسیاری دارد کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال است که در این راستا طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۰۰ نفر از کودکان مورد حمایت این طرح قرار داشتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از این تعداد کودک، ۲۸۲ نفر در مناطق شهری و ۱۱۸ نفر در مناطق روستایی ساکن بودند که ۹۲ نفر جزو فرزندان تحت حمایت امداد و ۳۵ نفر تحت حمایت سایر سازمان های حمایتی قرار داشتند و ۲۷۳ کودک تحت حمایت هیچ سازمانی نبودند که از مزایای این طرح بهره مند شدند.

وی افزود: از ۴۰۰ کودک مشمول، ۱۹۸ نفر دختر و ۲۰۲ نفر پسر بوده و ۴۳ نفر کمتر از یک سال، ۹۶ نفر یک تا دو ساله، ۱۳۳ نفر دو تا سه ساله، ۹۰ نفر سه تا چهار سال و ۳۸ نفر چهار تا پنج سال بودند.

صیادی عنوان کرد: از این ۴۰۰ کودک، هشت نفر یتیم بوده و ۲۷ نفر از کودکان مادرشان و ۲۶ نفر از آنها پدرشان بی سواد هستند، همچنین ۱۰۰ کودک پدرشان و ۱۱۷ کودک مادرشان فقط سواد خواندن و نوشتن دارند.

وی تصریح کرد: برای ارتقای وضعیت تغذیه این کودکان طی سال گذشته، چهار هزار و ۷۹۴ بسته به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، تهیه و توزیع شده است و با پیگیری های انجام شده در پایان سال ۲۰ کودک با بهبود وضعیت از برنامه حمایتی این طرح خارج شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: بررسی آمارها نشان می دهد که بیشترین کودکان تحت حمایتِ طرح رفع سوء تغذیه به ترتیب در شهرهای قزوین، البرز، تاکستان و اقبالیه ساکن هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار