248178
۰۳ مهر ۱۴۰۲
کودکان بازمانده از تحصیل

55 هزار کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشته‌اند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از بازگشت 55 هزار کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در شبکه آموزش اظهار کرد: امسال در مراسم اولین روز سال تحصیلی در استان آذربایجان غربی بودم؛ قبل از سخنرانی درخواست کردم برگه‌ای را بین دانش‌آموزان مدرسه توزیع کنند و از آنها خواستیم که بنویسند از نظر آنها کلاس درس چگونه باشد.

وی ادامه داد: یکی از دانش‌آموزان یک جمله‌ای نوشته بود که توجهم را جلب کرد البته «نشاط» را هم با غلط املایی نوشته بود!؛ این دانش‌آموزان نوشته بود «دوست دارم کلاس شور و نشاط در کلاسم بدون استرس باشد».

نجفی پازوکی اضافه کرد: کلاس درس باید فضایی شبیه زندگی دانش‌آموز باشد، خودش کشف کند و یادگیری جذابی برایش اتفاق بیفتد.

وی به اقداماتی که در معاونت آموزش ابتدایی در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: متناسب با آنچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواسته بود، نقشه راه تدوین کردیم که از کجا شروع شود و به کجا برسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه دانش‌آموزان باید دسترسی به آموزش داشته باشند و کسی نباید از آموزش دور بماند، افزود: باید فضای آموزشی متفاوت باشد و اینگونه که معلم کنار تخته بایستد، درس دهد و دانش‌آموز خسته شود باید تغییر کند؛ یعنی معلم باید موقعیت‌های متنوع یادگیری را ایجاد کند  و برای اجرای این منظور باید معلم آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که پیش‌بینی کرده‌ایم این است که چطور از فناوری در آموزش استفاده کنیم، چطور نظام ارزشیابی را روزآمد کنیم و چطور از نهادهای بیرونی کمک بگیریم؛ همچنین به سمت به مدرسه‌محوری برویم.

نجفی پازوکی افزود: سال گذشته تعداد افراد بازمانده از تحصیل در مقایسه سامانه‌های سیدا و ثبت‌احوال تعداد 205 هزار نفر بود؛ در این راستا سامانه دقیقی طراحی شد و به وضعیت تک‌تک دانش‌آموزان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این آمار مشخص شد که یک تعدادی از بچه‌ها فوت شده بودند، تعدادی مهاجرت کرده بودند، تعدادی جزو کودکان استثنایی بودند، تعدادی بیماری صعب‌العلاج داشتند و بر همین اساس موفق شدیم 55 هزار کودک یعنی 27 درصد کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگردانیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متناسب با عاملی که باعث بازماندگی شده است بسته حمایتی طراحی می‌شود و در این راستا جلساتی را با کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت و … داشته‌ایم تا اگر نتوانستیم به هر دلیلی کودکی را به مدرسه ببریم، بسته آموزشی در اختیارش قرار دهیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار