252544
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
آموزش و پرورش

شناسایی ۱۸۰۰ کودک بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در قالب طرح شهید محمودوند ۱۸۰۰ کودک بازمانده از تحصیل را شناسایی و شرایط تحصیل ۱۹۳ نفر از آنها فراهم شده است.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر دریکوند با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ معلم ابتدایی استان در قالب طرح شهید همت آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: طرح شهید همت در راستای توانمندی معلمان در دستور کار قرار گرفت، در قالب این طرح یک ماه کلاس تقویتی برای معلمان جدید الاستخدام برگزار شد.

وی به‌اجرای طرح شهید محمودوند هم اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح شهید محمودوند که مربوط به جذب کودکان بازمانده از تحصیل بود ۱۸۰۰ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل در لیست وزارت آموزش و پرورش را شناسایی کردیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه در خصوص بازماندگی از تحصیل شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموز مهم است، افزود: تاکنون توانسته‌ایم با فراهم کردن شرایط ۱۹۳ کودک بازمانده از تحصیل که عمدتا بدسرپرست و بی سرپرست بوده‌اند را جذب کلاس‌های درس کنیم.

وی به راه‌اندازی سامانه سرال یا سامانه راهبران استان لرستان هم اشاره کرد و گفت: سامانه سرال با هدف بهبود کیفیت آموزش و نظارت بیشتر کلاس‌های درس راه‌اندازی شد، با راه‌اندازی سامانه بازدید از کلاس‌های به صورت الکترونیکی است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان ۱۰ هزار و ۷۴۸ معلم آموزش ۲۰۲ هزار دانش آموز ابتدایی را برعهده دارند.

دریکوند در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود معلم مواجه هستیم یا خیر توضیح داد: تعداد معلمان به نسبت دانش آموزان کافی است، اما چالش جدی توزیع نامناسب است به عنوان نمونه ما در برخی شهرستان‌ها معلم مازاد داریم و در برخی شهرستان‌ها با کمبود معلم مواجه هستیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار