موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
213237
۱۷ بهمن ۱۳۹۸

حامی یک کودک شوید/ بیش از ۸۰۰ یتیم زیر پوشش کمیته امداد در مهاباد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: بیش از ۸۰۰ فرزند یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش کودک پرس ، رشیدی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد گفت: هم اکنون ۲۰۰ حامی سرپرستی ۸۴۶ یتیم و ۳۲۴ فرزند محسنین را بر عهده دارند و مردم خیر مهاباد تنها با پرداخت مبالغ کم ماهانه می‌توانند حامی کودکان نیازمند و یتیم این شهرستان باشند.

او افزود: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند و با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را برای تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.

 

رشیدی اضافه کرد: علاوه بر کمک‌های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد مشارکت می‌کنند.

رشیدی اظهار داشت: طرح اکرام ایتام از سال ۱۳۷۸ به منظور تامین هزینه‌های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیاز‌های فرزندان محروم از نعمت پدر به وسیله کمیته امداد اجرا می‌شود.

او بیان کرد: هم اکنون سرانه هر یتیم ماهانه ۳۲۴ هزار تومان و سرانه فرزندان محسنین برای هر نفر ماهانه ۱۲۸ هزار تومان است.

او تصریح کرد: افرادی که قصد حمایت از ایتام و فرزندان محسنین را داشته باشند، می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۴، با نحوه حمایت از آنان آشنا شوند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: همچنین حامیان با مراجعه به آدرس اینترنتی Ekram.emdad.ir، از نحوه حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اطلاع یابند.

او با دعوت از خیران برای حمایت از ایتام و محسنین، اظهار کرد: خیران با حمایت از ایتام و فرزندان محسنین، علاوه بر خیر دنیوی، در پاداش اخروی این فریضه انسان دوستانه سهیم باشند.

طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

 

بیش از یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته اند و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانده‌اند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار