158740
۱۳ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

۱۲۰۰ کودک محسنین چهارمحال و بختیاری در انتظار حامی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یتیم بدون حامی در استان وجود ندارد اما یک هزار و ۲۰۰ نفر از کودکان محسنین در این استان بدون حامی هستند.

به گزارش کودک پرس ، علی ملک‌پور در نشست خبری با رسانه‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در مجموع 23 هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان هستند.

وی با اشاره به اینکه 11 درصد خانواده‌ها و 6 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، افزود: کمک به معیشت مددجویان، پرداخت هزینه درمان آن‌ها، تامین مسکن، ارائه برنامه‌های آموزشی و… ازجمله برنامه کمیته امداد برای حمایت از اقشار محروم است که علاوه بر این موارد تامین جهیزیه، مقابله با سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت در دستورکار قرار دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 281 طرح اشتغال‌ خرد در استان اجرا شد و توانستیم 42 میلیارد تومان جذب منابع اشتغال داشته باشیم، ادامه داد: امسال اعتبارات اشتغال مددجویان افزایش داشته است.

ملک‌پور با تاکید بر اینکه برنامه شاخص کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه رمضان امسال اکرام ایتام برای حمایت از یتیمان و اجرای طرح محسنین است، عنوان کرد: 2 هزار و 240 نفر ایتام تحت حمایت، 4 هزار و 208 حامی و 2 هزار و 550 نفر محسنین در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، در مجموع تعداد ایتام و محسنین استان تعداد 4 هزار و 790 نفر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یتیم بدون حامی در استان وجود ندارد اما یک هزار و 200 نفر از کودکان محسنین در این استان بدون حامی هستند که باید از ظرفیت ماه رمضان برای جذب حامی برای آن‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت شب‌های قدر و معرفی این تعداد کودک محسنین به مردم خیر از مساجد سطح استان که آیین‌های شب قدر در آن‌ها برگزار می‌شود بهره خواهیم برد، بیان کرد: در همه مساجدی که برنامه‌های شب قدر برگزار می‌شود حامی‎یاب محسنین مستقر هستند.

ملک‌پور اضافه کرد: هر حامی محسنین می‌تواند از مبلغ 200 هزار ریال به بالا به خانواده‌های نیازمند کمک کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد حامی‌ها در چهارمحال و بختیاری غیربومی و 30 درصد استانی هستند، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا نشست‌هایی با نهادها، مراکز بهداشتی-درمانی، دانشگاه‌ها و… جهت جذب حامی محسنین برگزار شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ازجمله اهداف طرح اکرام ایتام می‌توان به افزایش مشارکت اجتماعی آحاد جامعه از محرومان، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به جهت مشارکت بیشتر حامیان، جذب حامیان ایتام و محسنین در ماه رمضان، و… هستند، افزود: پیش‌بینی شده است 50 هزار کیسه همیان مولا در بین نمازگزاران در ماه رمضان توزیع شود.

ملک‌پور ادامه داد: از دیگر طرح‌های که در ماه رمضان اجرا می‌شود برنامه‌هایی برای آزادسازی زندانیان، اکرام ایتام، طرح مفتاح‌الجنه ( بازدید مسؤولان و حامیان از خانواده‌های تحت حمایت)، جذب حامی جدید، توزیع 20 هزار سبد مواد غذایی و… اشاره کرد و پیش‌بینی نهایی این است که بتوانیم 24 میلیارد ریال درآمد در ماه مبارک رمضان جذب کنیم.

 

وی عنوان کرد: طرح آزادسازی زندانیان در سراسر صورت می‌گیرد، سال گذشته بخشی از ذکات جمع‌آوری شده از سوی مردم را در این کار وارد کردیم و تلاش می‌کنیم زندانیانی که زیر 5 میلیون تومان بدهی دارند آزاد شوند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار