144200
۱۳ اسفند ۱۳۹۶

بیش از ۳۰۰۰ کودک یتیم در استان خراسان‌جنوبی نیازمند کمک نیکوکاران هستند

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی از استقرار یک هزارار و ۲۲۷ پایگاه جشن نیکوکاری در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۳۱۷ فرزند یتیم و ۴ هزار و ۵۶۳ فرزند محسنین نیازمند کمک‌های مردمی نیکوکاران در آستانه سال نو هستند.

به گزارش کودک پرس ، رضا سلم‌آبادی در نشست خبری با اشاره به برگزاری جشن احسان و نیکوکاری در خراسان جنوبی اظهار داشت: بیست و هشتمین سال است که این جشن برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این جشن ملی همه ساله با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش و بسیج مستضعفین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی بیان کرد: این جشن در 16 اسفندماه در مدارس، 17 اسفند ماه در میادین و معابر اصلی و 18 اسفند ماه در مصلی‌های نمازجمعه استان برگزار می‌شود.

 

سلم‌آبادی شعار امسال جشن نیکوکاری را “جوانه لبخند می‌کاریم” عنوان و تصریح کرد: یک هزار و 227 پایگاه برگزاری این جشن را برعهده دارند که از این تعداد یک هزار و 200 پایگاه ثابت و 27 پایگاه سیار هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 922 پایگاه درمدارس، 56 پایگاه در میادین، معابر و مصلی‌های نمازجمعه و 222 پایگاه نیز در مراکز نیکوکاری، مساجد و بسیج مستقر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی بیان از همکاری یک هزار و 508 نفر نیروی انسانی در برگزاری این جشن خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 276 نفر نیروی رسمی و غیررسمی و یک هزار و 232 نفر نیروی افتخاری هستند.

 

سلم‌آبادی از توزیع 112 هزار پاکت جشن بین دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی و توزیع 4 هزار پوستر جشن درسطح استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته 2 میلیارد و 213 میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده است که 120 میلیون تومان آن در مدارس بوده است.

وی افزود: از این تعداد 560 میلیون تومان نقدی و یک میلیارد و 683 میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشن را ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و نوع دوستی در جامعه و کمک به دانش آموزان نیازمند عنوان کرد.

 

سلم‌آبادی با بیان اینکه درحال حاضر 31 هزار و 35 خانواده نیازمند تحت حمایت در سطح استان وجود دارد یادآور شد: یک هزار و 1972 بیمار صعب العلاج و پرهزینه نیز در استان وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 31 هزار و 124 نفر سالمند در استان نیازمند حمایت ویژه مردم سخاوتمند و خیرین هستند گفت: 9 هزار و 927 دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت هستند.

سلم‌آبادی اظهار داشت: 3 هزار و 317 فرزند یتیم و 4 هزار و 563 فرزند محسنین نیازمند کمک‌های مردمی نیکوکاران در آستانه سال نو هستند.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار