189966
۰۲ دی ۱۳۹۷

جانبازان بهترین الگوی استقامت برای نسل جوان و نوجوان هستند

مدیرکل بنیاد ایلام با بیان اینکه جانبازان بهترین الگوی استقامت برای نسل جوان و نوجوان هستند، گفت: جوانان و نوجوانان جامعه برای رشد و تعالی خویش و برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن نیازمند این الگوهای متعالی هستند.

به گزارش کودک پرس ، همایش معاونان، روسای شهرستان‌ها و ادارات ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به ریاست سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در بنیاد برگزار شد.
رستمیان در این نشست گفت: شهدا و ایثارگران در راه دفاع از اسلام و مملکت اسلامی، جان‌عزیز خود را نثار کردند و در این راه هیچ ادعایی نداشتند و ما در برابر آن‌ همه ایثارگری امروز وظیفه سنگینی بر عهده‌ داریم.
وی افزود: ادامه دادن راه شهدا و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم در برابر آن‌ همه ایثارگری داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد ایلام تصریح کرد: تکریم ایثارگران علاوه بر اینکه یکی از وظایف خادمان شهدا است، موجب ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و این کار بسیار مهمی است که جامعه امروز به آن نیاز جدی دارد.
وی نقش شهدا در انقلاب را بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: شهدا با خون خود این انقلاب را بیمه کرده و ما مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستیم، لذا باید با فراهم کردن شرایط مناسب برای خانواده‌های آنان حداقل بخشی از سختی‌های این عزیزان را جبران کنیم.

سلیمان رستمیان با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان اظهار داشت: با توجه به شکست‌های پی‌ در پی دشمنان در جنگ تحمیلی، امروز با نفوذ در افکار و هجمه‌های فرهنگی درصدد براندازی این نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند.
وی در ادامه جوانان را سرمایه‌های انسانی این کشور دانست و افزود: ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی و تبیین آرمان‌های انقلابی برای تربیت این جوانان از عوامل ضروری است؛ این نظام نیازمند نیروهای جوان و تراز اول انقلابی است و مسئولان فعلی نظام موظف هستند برای حفظ انقلاب درصدد تربیت این نیروها باشند.

رستمیان با اشاره به مسائل مهم خانواده ایثارگران گفت: در زمینهٔ برقراری حقوق و مستمری ایثارگران پس از تأیید و همچنین انجام امورات مربوط به مسکن ایثارگران و خانواده شهدا در استان طبق شرایط و دستورات ابلاغ‌ شده از جمله پرداخت وام جعاله تعمیرات و کمک‌هزینه خرید مسکن تلاش مضاعفی داشته باشید.
رستمیان با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی تولید شغل نیست و برای حصول اهداف از پیش تعیین‌شده در عرصه اشتغال‌زایی، نیازمند همگرایی و هم‌افزایی هرچه بیشتری هستیم، بیان کرد: برای اشتغال جوانان، نوجوانان و فرزندان خانواده معظم شهدا و ایثارگران فقط به جذب نیرو در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی تکیه نکرده و به طرح‌های خود اشتغالی به‌ عنوان راهکاری مؤثر در برون‌رفت از این مشکل توجه بیشتری داشته باشید.

وی با يادآوری مشكلات و دغدغه های متعدد جانبازان و مسائل و دشواری های مختلفی كه خانواده های جانبازان با آن مواجه هستند، تصريح كرد: يادآوری مشكلات جسمی و روحی جانبازان در كنار تنگنای معيشتی اين عزيزان، چيزی جز شرمندگی برای مسئولان به همراه ندارد.
رستمیان با تأكيد بر نگاه ويژه رهبری نسبت به جانبازان و ايثارگران گفت: رفع مشكلات جانبازان و ايثارگران و تأمين نيازهای آنان از اولويت های مهم بنیاد است كه همواره مورد تأكيد مقام معظم رهبری نيز بوده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با حداكثر توان تلاش خواهد كرد دغدغه‌های جانبازان و ايثارگران كه مدافعان اصلی كشور و نظام بوده اند را مرتفع سازد.
مدیرکل بنیاد ایلام با بیان اینکه جانبازان بهترین الگوی استقامت برای نسل جوان و نوجوان هستند، گفت: جوانان و نوجوانان جامعه برای رشد و تعالی خویش و برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های آن و برای استقامت در راه رسیدن به اهداف اسلامی خویش، نیازمند این الگوهای متعالی هستند.

رستمیان اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران در روزهای سخت نظام و انقلاب در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادند تا امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت در جهان بدرخشد و مدافع کسانی باشد که مظلوم واقع شده اند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی مسئولان باید خدمتگزار خانواده شهدا و جانبازان باشند، گفت: وظیفه شرعی و قانونی مسئولان است که در راستای رضایتمندی و حل مشکلات خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان تلاش کنند.
سلیمان رستمیان افزود: اگر ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان نبود ما امروز در این دنیای پرآشوب در چنین کشوری و با چنین امنیت و آسایشی زندگی نمی کردیم.

وی با بیان اینکه امروز نیز با تلاش های نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان، کشور ما همچنان در امنیت و آسایش کامل به سر می برد گفت: وضعیت امنیتی کشورهای همسایه به هیچ عنوان قابل مقایسه با امنیت موجود در کشور ما نیست.

 

 

 

 

منبع: ایثار

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار