249854
۱۵ آذر ۱۴۰۲
کتاب‌های کودک و جوان

پیشتازی کتاب‌های کودک و نوجوان در بازار کتاب ایران

بازار کتاب کودک و نوجوان آبان ماه امسال با افزایش ۴۸ درصدی انتشار کتاب نسبت به آبان ماه سال گذشته، در صدر جدول موضوعات کتاب در بازارهای نشر ایران قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس ،بازار نشر کتاب‌های کودک و جوان، طی سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه کرده و در اغلب مواقع، یکی از پررونق‌ترین بازارهای کتاب در کشورمان محسوب می‌شود که معمولا در همه ایام سال مخاطبان خاص خود را دارد و در مواردی هم در صدر بازار کتاب ایران قرار گرفته است. مانند آبان ماه امسال که با افزایش ۴۸ درصدی انتشار کتاب نسبت به آبان ماه سال گذشته، در صدر جدول موضوعات کتاب در بازارهای نشر قرار دارد. بخشی از این موضوع به موفقیت کتاب‌های کودک و نوجوان در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بر می‌گردد که هوای تازه‌ای در حوزه کودک و نوجوان بازار نشر ایران دمیده شد و استقبال مخاطبان و ناشران از این کتاب‌ها بیشتر شد.‌

به بیان دیگر، ادبیات و کتاب کودک و نوجوان بعد از انقلاب رشد روزافزونی را تجربه کرد، چرا که مضامین آیینی و دینی و به تبع آن اخلاقی که جزء جدانشدنی ادبیات و کتاب کودک و نوجوان به شمار می‌رود، در این سال‌ها پررنگ‌تر شد و فضای جدیدی برای تنفس ادبیات و کتاب کودک در جامعه و همچنین رشد و پرورش نویسندگان و شاعران بسیاری فراهم شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار