250959
۰۲ بهمن ۱۴۰۲
امام جمعه ایلام

نقش مربیان مهد کودک در ترسیم زندگی قرآنی

امام جمعه ایلام، گفت: مربیان مهد‌های کودک با استفاده از شیوه‌های جذاب و خلاقانه، قدم‌های کودکان را در مسیری قرآنی هدایت کنند.

به گزارش کودک پرس ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید بر بهره‌گیری از روش‌ها و آموزه‌های قرآنی در تربیت کودکان، گفت: مربیان مهد‌های کودک امانتدار تربیت نسل آتی کشور هستند.
حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در گردهمایی مدیران و مربیان مهد‌های کودک شهرستان ایلام، اظهار کرد: تربیت کودکان به عنوان بالاترین سرمایه انسانی کشور، مسئولیتی بسیار سنگین و ارزشمند است.
وی، افزود: آینده کشور در دستان همین کودکانی است که امروز برای پیدا کردن مسیر صحیح زندگی به آموزش‌های اصولی ما نیاز دارند.

امام جمعه ایلام با بیان این که خدواند متعال در قرآن کریم بر آباد کردن زمین به دست انسان تأکید کرده است، تشریح کرد: تمام تلاش انسان برای آباد کردن زمین و به کارگیری طبیعت برای رفع نیاز‌های خود بوده است؛ اما از سوی دیگر، ۱۲۴ هزار پیامبر به رسالت برگزیده شدند تا زندگی در زمین، هدفمند و الهی شود.
حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تأثیر غیر قابل انکار فضای مجازی در میان نسل امروز و این که نقش این رسانه‌ها از نقش پدر و مادر و خانواده نیز پر رنگ‌تر شده است، تصریح کرد: امروز رسالت پدر و مادر‌ها در زمینه فراگیری مهارت‌های آموزشی و برقراری ارتباط با فرزندان، سنگین‌تر است؛ بنابراین برای جلوگیری از مخاطرات پیش روی آن‌ها باید خود را به سلاح علم و مهارت مجهز کرد.

وی با تاکید بر این که مربیان مهد‌های کودک باید تلاش کنند تا در تراز یاران امام زمان (عج) سرباز تربیت کنند، تصریح کرد: با توجه به روش‌های تربیتی نوین، مربیان مهد‌ها باید شیوه برقراری ارتباط با کودکان و مهارت آموزش غیر مستقیم را در روش آموزشی خود لحاظ کنند.
امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (علیهم السلام) همواره بر بروز شادی در چهره مؤمن و پنهان کردن غم در قلب‌ها سفارش کرده اند؛ بنابراین باید برای ایجاد و نهادینه کردن شادی و نشاط در جامعه تلاش کرد.
به گفته اکبر حق نظری از فعالان قرآنی، تا کنون ۱۳۷ نفر در مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌های استان آموزش قرآنی می‌بینند.
علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این گردهمایی برای بهبود و گسترش آموزش‌های قرآنی در سطح کودکستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی استان، اعلام آمادگی کرد.
این گردهمایی با حضور خانم دکتر فعال، مؤلف کتاب شیوه‌های نوین قرآن آموزی در قالب زبان مادرانه و خلاقانه و گروه قرآنی آموزش مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌های شهرستان ایلام در حسینیه حضرت زینب کبری شهر ایلام، برگزار شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار