247434
۰۶ شهریور ۱۴۰۲
غرفه کتاب

غرفه کتاب و کودک حسینیه کودک تبلیغات اسلامی ایلام در مرز مهران تجهیز می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: غرفه کتاب و کودک در حسینیه کودک سازمان تبلیغات اسلامی استان واقع در مرز مهران برای زائران کودک و نوجوان تجهیز خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، در ایلام، سمیه حیدری گفت: امسال همچون سال گذشته، موکب این اداره‌کل در اربعین فعال است و علاوه بر موکب کتابخانه امام رضا(ع)شهر مهران، یک غرفه در کنار موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) با همکاری ادارات فرهنگی استان برپا شده است.

وی ادامه داد: شعار امسال موکب‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور «سر فصل کتاب عشق ما،حسین(ع) است» و ما در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته با توجه به تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار محترم مبنی بر توسعه فرهنگ عاشورایی در میان زائران، تصمیم گرفتیم تا با استفاده از امکانات موجود و تجربه و دانش کتابداران استان، در کنار شور حسینی، شعور حسینی را نیز ترویج کنیم.

حیدری اضافه کرد: محور فعالیت‌های فرهنگی موکب‌ها، کودکان و نوجوانان هستند و برنامه‌هایی هم‌چون نقاشی، رنگ‌آمیزی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، کاردستی، کاغذ و تا و… در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری در کتابخانه مرکزی ایلام با کمک دبیر محفل ادبی شهرستان ایلام، یک گروه شاهنامه‌خوان و نقاله‌خوان از نسل دهه ۹۰ با عنوان فرزندان عاشورایی، تشکیل شده و این گروه به عنوان راویان کربلا و نقل عاشورایی در موکب‌ها برنامه اجرا می کنند.

به گزارش کودک پرس ، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، سال گذشته و امسال در مرز مهران موکب با رویکرد فرهنگی و هنری با اجرای فعالیت‌های مختلف با محوریت کتاب، برپا کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار