18931
۰۹ تیر ۱۳۹۶

حضور 30 داور از 24 کشور جهان برای داوری بخش بین‌الملل جشنواره کودک

رابط بین‌الملل و آرای مردمی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: 30 داور کودک و نوجوان از 24 کشور فیلم‌های بخش بین‌الملل را داوری خواهند کرد که از این تعداد 6 نفر ایرانی هستند.

به گزارش کودک پرس،  مهدی سجادزاده اظهار داشت: در این دوره از جشنواره 88 میهمان خارجی از 42 کشور جهان حضور خواهند یافت و در بخش‌های فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه و نیمه بلند و پویانمایی بین‌المللی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه بخش پویانمایی بین‌الملل در این دوره به بخش‌های جشنواره اضافه ‌شده است، افزود: بخش پویانمایی در دوره‌های گذشته در بخش سینمایی قرار داشت اما در این جشنواره سی‌ام در بخش‌های داخلی و خارجی به‌صورت مجزا نمایش داده می‌شود و به‌صورت مجزا داوری خواهد شد.

رابط بین‌الملل و آرای مردمی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی بین‌المللی گفت: کارگاه سه‌روزه Stop Motion با تدریس استادی از کشور سوئد در این دوره از جشنواره برگزار خواهد شد. دو روز این کارگاه تئوری خواهد بود و یک روز آن به‌صورت عملی در باغ گل‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نشست همکاری فیلم‌سازان با سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو و یونیسف با حضور فاتح ایساک از کشور نیجریه نیز در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد. همچنین کارگاه دو روزه پویانمایی حرفه‌ای نیز با تدریس استادی از کشور مجارستان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

سجادزاده خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره برخلاف دوره‌های قبل که داوران فیلم‌ها را در تهران تماشا می‌کردند، زمان‌بندی به‌صورتی است که داوران در سالن سوره در اصفهان فیلم‌ها را می‌بینند و داوری می‌کنند.

وی یادآور شد: 30 داور کودک و نوجوان از 24 کشور فیلم‌های بخش بین‌الملل را داوری خواهند کرد که از این تعداد 6 نفر ایرانی هستند. داوران ایرانی از طریق آزمون کتبی و حضوری و داوران خارجی از طریق جشنواره‌های دیگر انتخاب شده‌اند؛ برخی کودکان و نوجوانان جنگ‌زده عراقی و سوری نیز در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان داور حضور خواهند یافت.

رابط بین‌الملل و آرای مردمی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های این دوره از جشنواره با دوره‌های گذشته در نحوه داوری فیلم‌ها است، در این دوره از جشنواره، داوران کودک و نوجوان فیلم‌ها را به‌صورت تفکیک شده می‌بینند و داوری می‌کنند، به این صورت که داوران کودک، فیلم‌های متناسب با مقطع سنی خود و داوران نوجوان نیز فیلم‌های مقطع سنی خود را جداگانه داوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه 15 مترجم در جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: امسال علاوه بر اینکه بهترین فیلم از سوی هیئت‌داوران انتخاب می‌شود، انتخاب بهترین بازیگر نیز در دستور کار جشنواره قرار گرفته است.

سجادزاده با اشاره به نمایشگاه اقلام تبلیغاتی اذعان داشت: نمایشگاه اقلام تبلیغاتی شامل عکس، پوستر فیلم، آنونس و تیزر فیلم در گالری‌های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد. افتتاحیه این نمایشگاه در روز شنبه (دهم تیرماه) رأس ساعت پنج بعدازظهر است و از یکشنبه تا پنج‌شنبه به مدت پنج روز از ساعت 8 تا 13 و 14 تا 20 دایر خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: در این نمایشگاه 12 قطعه عکس 50 در 70، تعداد 30 قطعه پوستر 70 در 100 به نمایش درخواهد آمد. از برگزیدگان بخش نمایشگاهی به‌علاوه از برگزیدگان بخش فیلم‌نامه در مراسم نکوداشت عباس کیارستمی تجلیل به عمل خواهد آمد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار