251155
۱۲ بهمن ۱۴۰۲
جشنواره شعر فجر

شیراز میزبان محفل شعر کودک و نوجوان شد

شهر شاعرخیز شیراز، در قالب برنامه‌های هجدهمین جشنواره شعر فجر میزبان محفل شاعرانه حوزه کودک و نوجوان شد.

به گزارش کودک پرس ، شیراز میزبان محفل شعر کودک و نوجوان هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر شد. ۱۰ تن از شاعران برجسته ملی و استانی در حوزه کودک و نوجوان در این محفل به شعر خوانی پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن خوشامد به مهمانان این رویداد شاعرانه گفت: شاعران شیراز را بهتر از ما می شناسند. حال و هوای شیراز از دیرباز با شعر و شاعری عجین بوده و امروز مفتخریم که در این شهر شاعر خیز میزبان بخشی از شاعرانه های هجدهمین جشنواره شعر فجر هستیم.

محمود پوروهاب شاعر و داستان سرای کودک و نوجوان که بالغ بر ۱۰۰ کتاب در کارنامه دارد و برخی اشعارش در کتابهای درسی منتشرشده اولین نفری بود که شعر خوانی را آغاز کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جمعی از شاعران گفت: چند روز پیش با تعدادی از شاعران مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودیم و چند نقاشی از بچه‌ها درباره همدلی با کودکان غزه به ما دادند. پشت نقاشی‌ها بعضی بچه‌های ما چند خط برای بچه‌های غزه نوشته بودند. من که تاکنون روی هر شعری چند ماه کار می‌کردم با دیدن این نقاشی و متن‌های کودکانه در عرض چند دقیقه شعر گفتم. این سریع‌ترین تجربه شعر سرودن من بود.

بابک نیک طلب شاعر، ترانه‌سرا و نویسنده ادبیات پارسی که برندهٔ سرو زرین دورهٔ پنجم جشنوارهٔ بین‌المللی شعر فجر و از برندگان نخستین جایزه عباس یمینی شریف است دومین نفری بود که اشعار کودکانه اش تقدیم حضار کرد.

معصومه مرادی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان فارس و موسس و دبیر انجمن شعر و داستان که آثاری چون «روی دوش ابر»، «با پرستوهای صلح»، «نی‌نی گیلاسی» و «خاتم سلیمانی» در کارنامه دارد شاعر بعدی بود که شعر اولش را به حضرت شاهچراغ (ع) تقدیم کرد و با شعر دوم چشم و دل حضار را به شرایط کودکان غزه متوجه کرد.

در ادامه احمد میرزاده عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران و مدرس دانشگاه امام رضا که بیش از ۳۰ کتاب کودک و نوجوان از خود به یادگار گذاشته، یک شعر موزون کودکانه از زبان یک موش خواند و سمیه بابایی از برگزیدگان نخستین رویداد شعر کودک و نوجوان (آن مرد) درباره سردارشهید قاسم سلیمانی، شعری کودکانه درباره خانواده شهدا خواند.

غلامرضا بکتاش از شاعران نام آشنای کودک و نوجوان و از شاگردان قیصر امین پور و نادر ابراهیمی چندین شعر کودک و نوجوان از مجموعه کتاب‌هایش برای حضار خواند و سپس هادی فردوسی از شعرای جوان و خوش ذوق فارس که از دوران دانش آموزی شعر و شاعری را آغاز کرده و درجشنواره‌های مختلف خوش درخشیده شعری کودکانه از زبان کتاب تقدیم جمع شاعران اهل مطالعه کرد.

او کتب مختلفی در حوزه شعر کودک و نوجوان و بزرگسال مانند «آنان همه از تبار باران بودند» و «گنجشک‌های گوهرشاد» در کارنامه دارد.

در ادامه مریم زندی خالق مجموعه دفتر گل باز شد، چند شعر نوجوان خواند و با ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شعری به آرتین سرایداران تقدیم کرد.سمیره بروانیا هم دوقطعه شعر کودکانه با نام های فصل بازیگوشی توت و فواره گنجشک ها خواند و کبری بابایی خالق مجموعه اویی که ستاره‌اش گم شد حضار را به خوانش چند شعر نوجوان مهمان کرد.

در پایان پس از پخش نماهنگ قول مادرانه شاعران پوستر جشنواره را امضا کردند و با عکس یادگاری به این محفل خاتمه دادند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار