251005
۰۴ بهمن ۱۴۰۲
بین الملل

شهادت 11 هزار کودک فلسطینی در غزه

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 108 روزه غزه نزدیک به 11 هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش کودک پرس ، رژیم صهیونیستی در حالی بر مواضعش در باب تداوم حملات وحشیانه خود در نوار غزه پافشاری می‌کند که طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی تحت تاثیر این حملات در غزه به شهادت رسیده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرده است که در جریان جنگ ۱۰۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه حماس، جدا از شهادت ۱۱ هزار کودک فلسطینی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زن نیز به شهادت رسیده‌اند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی این دفتر، نزدیک به ۷ هزار فلسطینی هنوز زیر آوار هستند و از این میزان ۷۰ درصدشان زنان و کودکان فلسطینی هستند که در جریان حملات این رژیم مفقود شده‌ و هنوز زیر آوارهای سنگینی از خانه‌های ویران شده هستند.

در حال حاضر شمار جان باختگان حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی از ۲۵ هزار و۵۰۰ نفر هم فراتر رفته است و بیش از ۶۳ هزار فلسطینی دیگر هم مجروح و زخمی شده‌اند.

جدا از خسارات جانی گسترده از سوی اسرائیل، خسارات مالی سنگینی هم در نوار غره به بار آمده است، به گونه ای که طبق بررسی های انجام گرفته شده تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار خانه ساکنان فلسطینی در جریان جنگ به طور کامل ویران شده و بیش از ۲۹۰ هزار خانه دیگر هم تحت تاثیر شرایطی جنگی گسترده کاملا غیرقابل سکونت هستند.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در مورد حملات اسرائیل به بخش های مراقبت‌های بهداشتی هم اشاره شده است. بر این اساس گفته می شود تاکنون نزدیک به ۳۳۷ تن از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، ۴۵ نفر از مقامات غیرنظامی در غزه و ۱۱۹ روزنامه نگاری که حملات رژیم صهیونیستی در غزه را به سراسر جهان مخابره می‌کردند هم به شهادت رسیده‌اند.

پیشتر سازمان ملل در بیانیه ای غزه را خطرناک ترین جای ممکن برای کودکان عنوان کرده بود و از شکل‌گیری وضعیت بغرنجی خبر داده بود که به موجب آن جان بیش از 1 میلیون کودک فلسطینی در خطر است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار