251812
۱۰ اسفند ۱۴۰۲
کودک و خانواده در فضای مجازی

پنجمین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی آغاز شد

«پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با محور کودک و خانواده در فضای مجازی» و با رسالت افزایش مسؤولیت‌پذیری عمومی در حوزه‌ی سواد رسانه‌ای روز چهارشنبه (۹ اسفند) با حضور اساتید هیات علمی حوزه رسانه و ارتباطات و فعالان سواد رسانه‌ای کشور برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، پروفسور باقر ساروخانی استاد دانشگاه تهران، پروفسور نظیفه گنگور رئیس دانشگاه اوسکودار ترکیه، پروفسور کریستوفر گالووی استاد دانشگاه مسی نیوزلند و پروفسور ونکات آیر استاد دانشگاه اولستر ایرلند از جمله سخنرانان این مراسم هستند.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان میهمان ویژه این مراسم است.

گفتنی است پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی بر اهمیت و جایگاه «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه» در توسعه سواد رسانه‌ای و تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر تاکید دارد.

این همایش در 2 بخش علمی پژوهشی و ترویجی کاربردی برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این همایش «ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه‌ای بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛ معرفی فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و مخاطرات آن و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی» عنوان شده است.

اعضای هیات علمی و کمیته داوران پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از دانشگاه‌های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه‌ای کشور انتخاب شده‌اند و 79 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

بنابر اعلام دبیرخانه همایش، مقالات منتخب هیات داوران همایش ضمن ارائه در پانل‌های تخصصی در روز همایش، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن‌ها در نشریات علمی- پژوهشی منتشر خواهند شد و در کتاب مجموعه مقالات همایش درج می‌شوند و به مقاله برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب کرده‌اند هدیه‌ای ارزنده تقدیم می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار