248226
۰۴ مهر ۱۴۰۲
محمد نیک بین

نیک بین: محدود بودن بازار در حوزه سینمای کودک و نوجوان باعث دور شدن فیلمسازان و تهیه کنندگان از این عرصه شده است

محمد نیک بین گفت: بی شک اگر شرایط به خصوص در حوزه توزیع و اکران بهبود پیدا کند هنوز هستند فیلمسازانی که با طیب خاطر در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

به گزارش کودک پرس ، محمد نیک بین تهیه کننده سینما در خصوص تداوم تصمیمات و کارهای غلط در حوزه سینمای بحران زده کودک و نوجوان در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: محدود بودن بازار در حوزه سینمای کودک و نوجوان باعث دور شدن فیلمسازان و تهیه کنندگان از این عرصه شده است و بی شک اگر شرایط به خصوص در حوزه توزیع و اکران بهبود پیدا کند هنوز هستند فیلمسازانی که با طیب خاطر در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کاکادو» و «کاغذ خروس نشان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم یکی از دلایل کاهش تولید در سینمای کودک و نوجوان مربوط به کووید می شود؛ بعد از آمدن کووید اصولاً نه تنها سینمای کودک و نوجوان که سینمای بزرگسال هم با کاهش شدید تولید مواجه شد و بسیاری از اهالی سینما به همین علت بیکار شدند.

وی ادامه داد: سبک زندگی مردم بعد از کووید تغییرات بسیاری کرد و بسیاری از آن ها ترجیح دادند به جای سینما رفتن در پلتفرم ها به تماشای آثار مورد علاقه شان بنشینند و این اتفاق باعث شد تا ما با معضلی جدی روبرو شویم.

نیک بین سپس با تأکید بر اینکه این مسأله تنها محدود به کشور ما نمی شود اظهار داشت: متأسفانه در بسیاری از کشورها معضلات بعد از کووید همچنان وجود دارد و سینماگران بسیاری را بیکار کرده است.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان تهیه کننده ای که در کارنامه کاری تان تهیه دو فیلم کودک را بر عهده داشته اید در صورت وجود سناریوی جذاب حاضر به سرمایه گذاری در این حوزه خواهید بود یا خیر متذکر شد: بنده معتقدم اگر تولید درستی وجود داشته باشد این کشش از سمت مخاطب نیز وجود خواهد داشت و به ویژه مخاطبان هدف این سینما از آثار استقبال خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید اگر بنده پیشنهادی برای تولید در سینمای کودک داشته باشم بسیار محتاطانه عمل خواهم کرد و دلیل آن هم این است که بازار عرضه و اکران این آثار فوق العاده محدود شده و نیازمند آن است که مدیران فرهنگی و سینمایی تدبیری ویژه برای اکران و نمایش فیلم های کودک داشته باشند.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو تأکید کرد: ما باید بتوانیم یک مسیر درست را در سینمای کودک در نظر بگیریم و با قدم گذاشتن در این مسیر اصولی و درست کاری کنیم که در ابتدا زمینه برای اکران حداکثری آثار سینمای کودک در کشور فراهم شود، در گام بعدی آثار ارزشمند برای کودکان تولید گردد و در نهایت فیلم ها آنقدر دارای جذابیت باشند که مردم با جان و دل از آن ها استقبال کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار