167841
۰۶ مرداد ۱۳۹۷

بیش از ۱۰ هزار کودک دارای سرپرست ناتوان در اصفهان بدون حامی هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۱۰ هزار و ۳۵۶ فرزند دارای سرپرست ناتوان در اصفهان بدون حامی هستند و امیدواریم تا پایان سال، حداقل یک حامی برای هر کدام از آنها پیدا شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا متین‌پور با اشاره به کودکان طرح محسنین و ایتام زیر پوشش کمیته امداد اصفهان اظهار داشت: حدود 18 هزار کودک یتیم و کودک دارای سرپرست ناتوان از کمک‌های نیکوکاران بهره‌مند هستند.

وی افزود: 6 هزار و 424 کودک یتیم زیر پوشش کمیته امداد اصفهان قرار دارند که 40 هزار و 381 حامی، مسئولیت هزینه‌های آنان را تقبل کرده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه 11 هزار و 43 کودک طرح محسنین دارای حامی هستند، گفت: 17 هزار و 764 حامی، عهده دار مخارج آنها هستند.

وی تصریح کرد: کودکان یتیم از حامیان بیشتری نسبت به کودکان طرح محسنین برخوردار هستند و در حال حاضر 10 هزار و 356 کودک این طرح بدون حامی هستند.

متین‌پور خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال جاری حداقل یک حامی برای هر کدام از کودکان طرح محسنین پیدا شود.

 

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه بر  اساس آیات و احادیث، کمک و حمایت کودک یتیم سفارش شده، گفت: کودکانی که دارای سرپرست ناتوان هستند نیز به کمک و حمایت نیاز دارند، چرا که والدین آنان به خاطر بیماری و یا مشکلات شدید مالی، توان اداره آنان را ندارند.

وی افزود: کودک یتیم و یا کودک دارای سرپرست ناتوان هر دو به حمایت افراد نیکوکار و خیر نیاز دارند و باید زمینه آسایش هر دو گروه فراهم شود.

متین‌پور با اشاره به اقداماتی که کمیته امداد اصفهان برای این گروه از افراد می‌کند، اظهار داشت: اردوهای سالیانه، کلاس‌های فرهنگی، دوره‌های فنی و حرفه‌ای، دوره‌های کارآفرینی برای دانش‌آموزان پایه دهم به بالا برگزار می‌شود و آنان از خدمات آموزشی به روز بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد اصفهان افزود: میانگین سنی افراد زیر پوشش از نوزاد تا دانشجو است و تا مادامی‌که فرد تحصیل می‌کند، می‌تواند کمک هزینه‌های تحصیل را از حامیان دریافت کند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار