132867
۱۸ دی ۱۳۹۶

حمله سگ در قزوین ۳ نفر را راهی بیمارستان کرد

مسؤول شیفت عصر بخش پنج جراحی مردان مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی قزوین گفت: حمله سگ، کودک و ۲ مرد ۴۵ و ۵۵ ساله را راهی این مرکز آموزشی – درمانی کرد.

به گزارش کودک پرس ، حمله سگ، کودک و دو مرد 45 و 55 ساله را راهی مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی قزوین کرد.

اعظم قلی‌زاده از درمان کودک 10 ساله و دو مرد 45 و 55 ساله در یک هفته اخیر، خبر داد و گفت: این سه نفر در شهر قزوین و اطراف آن، مورد حمله سگ واقع شده بودند.

وی با بیان اینکه کودک 10 ساله‌ای توسط سگ از ناحیه ران پا به شدت آسیب دیده بود، ادامه داد: مرد 45 ساله از ناحیه دست و مرد 55 ساله از ناحیه دست و گوش توسط سگ آسیب دیده بودند که در مرکز، توسط پزشکان متخصص جراحی و مراقبت‌های پرستاری تحت درمان قرار گرفتند؛ همچنین با هماهنگی با مرکز بهداشت قزوین برای مصدومان، واکسن هاری تزریق شد.

 

متخصص جراحی و رئیس مرکز آموزشی- درمانی شهید رجایی هم در خصوص گاز گرفتگی حیوانات مطرح کرد: هر انسانی که از طرف هر حیوان درنده یا جونده‌ای دچار گاز گرفتگی شود، ممکن است دچار بیماری هاری شده و به همین دلیل، نخستین اقدام جلوگیری از هاری در گازگرفتگی است.

علی طارمی‌ها با بیان اینکه باید محل زخم را شست و تمیز کرد و ضمن اعزام بیمار به مراکز درمانی، خونریزی با کمک پانسمان موقت، بند آید، مطرح کرد: واکسیناسیون هاری در پنج نوبت است که نخستین واکسن در روز اول و روزهای بعدی به ترتیب روز سوم، پنجم، هفتم، چهاردهم و بیست و هشتم است.

 

 

* افزایش گازگرفتگی سگ در قزوین

محسن ادهمی، مدیر مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی قزوین هم در این خصوص عنوان کرد: 52 فرد گزیده شده توسط حیوان، از اول فروردین تا 10 دی ماه سال جاری به این مرکز مراجعه داشته‌اند، که 45 مورد، سگ گازگرفتگی بود.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار