250575
۱۶ دی ۱۴۰۲
پزشکی و سلامت

پیشرفت بزرگ در جراحی قلب یک نوزاد

به گفته پزشکان آمریکایی درچه‌ها و رگ‌های قلب یک کودک که دو سال پیش تنها ۱۸ روز پس از تولد مورد عمل جراحی پیوند قلب قرار گرفت اکنون بزرگ شده است.

به گزارش کودک پرس ، به گفته پزشکان آمریکایی درچه‌ها و رگ‌های قلب یک کودک که دو سال پیش تنها ۱۸ روز پس از تولد مورد عمل جراحی پیوند قلب قرار گرفت اکنون بزرگ شده است. به این ترتیب این کودک ممکن است برخلاف دیگر کودکانی که نارسایی مشابه دارند، دیگر در طول زندگی خود به عمل‌های جراحی سنگین نیاز نداشته باشد.

بنا به اعلام دانشمندان قلب این کودک که ابتدا تنها به اندازه یک توت فرنگی بود اکنون در ۲۰ ماهگی اندازه یک زردآلو شده است.

این کودک که اوون مونرو نام دارد اولین فرد در جهان است که مورد عمل جراحی پیوند قلب جزئی قرار گرفت.

دانشمندان پیش از این برای تولید بافت‌های آزمایشگاهی که امکان رشد آنها پس از عمل پیوند وجود داشته باشد تلاش کرده بودند. این فرآیند قبلا در حیوانات نتیجه‌بخش بود اما این اولین بار است که رشد بافت مورد استفاده برای پیوند قلب در انسان گزارش می‌شود.

کاتلین فنتون، رئیس بخش فناوری‌های پیشرفته و جراحی انستیتوی قلب، ریه و خون آمریکا این موفقیت را «پیشرفتی بزرگ» خواند. او البته اضافه کرد که اوون مونرو و دیگر بیماران مشابه باید در «درازمدت» زیر نظر باشند تا تاثیر عمل جراحی پیوند قلب جزئی سنجیده شود اما این جراحی «پیشگامانه» امیدبخش محسوب می‌شود.

از زمان انجام عمل پیوند قلب جزئی این نوزاد در سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲ کودک دیگر نیز مورد عمل جراحی مشابه قرار گرفته‌اند.

نتیجه یافته‌های دانشمندان درباره پیوند قلب جزئی اوون مونرو و روند رشد قلب او در مجله انجمن پزشکی آمریکا یا جاما منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار