250744
۲۳ دی ۱۴۰۲
قزوین

بدنبال بازگرداندن کانون پرورش فکری کودکان به دوران طلایی خود هستیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با برنامه ریزی علمی و فرهنگی و استفاده از همه صاحب نظران حوزه کودک و نوجوان و تولیدان فاخر بدنبال بازگرداندن کانون به دوران طلایی دهه 60 هستیم.

به گزارش کودک پرس ، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست صمصمی با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که در خانه تاریخی حسینیه امینی ها برگزار شد به سوالات فعالان فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان پاسخ داد.

حامد علامتی در این نشست با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی اظهارداشت: از حادثه تروریستی در کرمان اعلام انزجار کرده و به خانواده شهدای این واقعه تسلیت می گوییم و جان باختن بیش از 28 کودک و نوجوان در این حادثه غمبار نشان داد، کودکان ما هم در صحنه هستند و دل در گرو فرهنگ مقاومت دارند و رژیم اسراییل کودک کش است و امیدواریم پایان این رژیم را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: سفرهای استانی ما تشریفاتی نیست بلکه به تاسی از دولت به همراه همه معاونان و مدیران ارشد در جمع همکاران کانون های کشور حضور یافته و در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر از ایده های افراد برای کیفی سازی امور استفاده می کنیم.

علامتی تصریح کرد: ۱۶ مرکز ثابت در کشور داریم و در جلسات مردمی حل مشکلات را در دستور کار قرار داده ایم و اهتمام به فعالیت کانون از سوی هنرمندان جای تقدیر دارد لذا باید با فعالان عرصه کودک ارتباط داشته باشیم و از دیدگاه همه استفاده کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور یادآورشد: جلسه با هنرمندان استان قزوین بسیار خوب و پربار بود که باید تداوم یابد و از نظر هنرمندان که سرمایه های استان ومحسوب می شوند در برنامه ریزی آینده بخوبی استفاده شود.

وی اضافه کرد: در برنامه های کانون توجه به خرده فرهنگها مورد توجه است چون زیرساخت فرهنگ ما تلقی می شود و تلاش می کنیم همچنان اعتماد خانواده ها را جلب کنیم و به سمت تولی گری و خروج از تصدی گری حرکت کنیم.

این مدیر فرهنگی اظهارداشت:  در انتشار کتاب و تولید انیمیشن و فیلم ما متولی گری داریم و امسال از ۵۰ ناشر کتاب خریدیم و این حمایت ادامه دارد.

علامتی گفت: زیست بوم فرهنگی برای ما مهم است و در طراحی ها و پیش بینی ها مورد توجه قرار دارد و تاکید داریم مدیریت ما تمرکز گرا نباشد و هم در اجرا و هم عمل از دیدگاه همه استفاده کنیم و در این راستا بشدت به قومیتها اهمیت می دهیم و اخیرا یک کتاب از سیستان با گویش محلی چاپ کردیم و در تئاتر کودک و نوجوان هم صاحب برنامه هستیم.

وی اضافه کرد: سالن کانون در قزوین را تجهیز خواهیم کرد تا در اختیار هنرمندان قرارگیرد و استاندارد شود و راه اندازی کارگاههای عروسک سازی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص دوری از سیاست زدگی در فعالیتهای کانون و ثبات مدیریت گفت: حتما نگاه سیاسی مهم است اما تاکید داریم که نگاه جناحی در فرهنگ آسیب زاست و ما هم از آن دوری می کنیم و در خصوص مدیریت ها حتما کسانی که ما منصوب می کنیم پایدار و ثبات دارند و تلفیقی از تجربه و پیش کسوت و جوان استفاده خواهیم کرد تا کیفیت کارها تضمین شود.

علامتی در خصوص استفاده از متخصصان در امور کانون هم اظهارداشت: کانون جای متخصصان است و بدون آن نمی توان کارها را جلو برد و دنبال توسعه فعالیتهای کانون در روستا هستیم اما نمی خواهیم کانون حجیم و بزرگ شود.

وی اضافه کرد: گروههای مردمی بازوی ما هستند و در کنار خودمان که باید فیلم فاخر و اسباب بازی تولید کنیم اما از شرکت های دانش بنیانها نیز حمایت کرده و محصولات فرهنگی ویژه کودک را خریداری می کنیم تا حمایت شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار برنا در خصوص موضوع ادغام کتابخانه کانون و نهاد کتابخانه ها نیز گفت: ادغام کتابخانه کانون در نهاد یک پیشنهاد بود که منتفی شد و اعتقاد داریم نهاد کتابخانه مهم است و جایگاه خود را دارد و کانون هم با حفظ هویت خود باید تقویت شود.

بدنبال بازگرداندن کانون به دوران طلایی خود هستیم

علامتی در ادامه بیان کرد: دنبال تحول و تغییر نیستیم بلکه هدف ما بازگردان کانون به دوران طلایی دهه ۶۰ است و در این راستا ضمن توجه به تولیدات فاخر از ایده و طرح های همه صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص تولید محصولات انیمیشن گفت: پارسال تولید محتوای انیمیشن سرعت گرفت و با ساخت انیمیشن« بچه زرنگ» توانستیم رکورد سینمای ایران در عرصه فروش و مخاطب بشکنیم و تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار نفر از آن دیدن کرده اند.

علامتی در ادامه گفت: هویت ملی و دینی و زیست بوم فرهنگی در تولید فیلم مورد توجه است و در تولید محتوا نیز در حال حاضر ۲۰ نوع محصول نوشت افزاری تولید کرده ایم و انیمیشن«بچه زرنگ» را به اشکال مختلف نیز تولید خواهیم کرد تا بچه با آن زندگی کنند.

وی تصریح کرد: فیلم« در آغوش درخت» تولید کانون هم چند جایزه گرفت و امسال در جشنواره فجر هم فیلم « ظاهر» و «باغ کیانوش» که از کتابی به همین نام  اقتباس شده اکران می شود که کارگردانان جوان روی آن کار کرده اند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: قبول داریم که کانون از سالهای اوج خود دور شده و باید با برنامه دریزی و اقدامات محتوایی به دوران خوب دهه 60 برگردیم.

درب کانون به روی متخصصان باز است 

وی اظهارداشت: اگر درب کانون بروی متخصصان باز نباشد باید تعطیل شود و امروز وقت آن نیست درب کانون را ببندیم لذا با آغوش باز پذیرای همه صاحب نظران و متخصصان حوزه کودک هستیم و از ایده های آنها استفاده می کنیم.

علامتی اضافه کرد: برای مهارت آموزی به زیرساخت نیاز داریم و از موسیقی برای تولیدات کودک استفاده می کنیم و اخیرا یک بازی تولید کردیم بنام «انگشتی» که شعرش را آقای رحماندوست و آهنگ سازی آن را آقای زارع انجام داده و زیست بوم فرهنگی مورد توجه ما  در تولید محتواست.

وی اظهارداشت:  بویژه گویش بومی و عروسک محلی در اولویت قرار دارد و ما دو هزار عروسک بومی محلی داریم که باید مورد توجه باشد.

آماده واگذاری میزبانی جشنواره کودک به قزوین هستیم

علامتی در ادامه اظهارداشت: قزوین نیروی انسانی و هنرمندان خوبی دارد و ما مادگی داریم میزبانی یک رویداد ملی با موضوع کودک را به این استان واگذار کنیم و همانگونه که یزد به کانون «قصه گویی» و اصفهان به مرکز «فیلم کودک و نوجوان» شناخته شده ، یک ‌جشنواره کودک هم بنام قزوین عملیاتی شود.

عضو شورای عالی فرهنگ عمومی گفت: مردم قزوین نجیب و هنرمند هستند و می تواند میزبان شایسته ای برای یک رویداد ملی باشد.

وی اضافه کرد: در کنار هنر باید اقتصاد هنر را هم مورد توجه قرار دهیم و حرکت از تولید و ارزش به ثروت را دنبال کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار