251754
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
انتشارات امرتات

«سایه» به بازار کتاب آمد

کتاب «سایه» مجموعه آثار شاعران کودک و نوجوان دهه هشتادی کلاله‌ای به کوشش زینب سنچولی توسط انتشارات امرتات روانه بازار نشر شد.

به گزارش کودک پرس ، کتاب «سایه» شامل مجموعه آثار شاعران کودک و نوجوان دهه هشتاد کلاله‌ای به کوشش زینب سنچولی، در ۸۶ صفحه و به شمارگان هزار نسخه و قطع رقعی توسط انتشارات امرتات بر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

تصویرگری این کتاب را که به زنده یاد هوشنگ ابتهاج (ه. الف. سایه) تقدیم شده است، آمنه ساداتی و ویراستاری آن را ندا جلالی و سمیه رئوفی بر عهده داشته‌اند و فریبا جیرانی روشن، نیز ناظر هنری این مجموعه است.

زینب سنچولی که مسئولیت انجمن ادبی «تنفس صبح» و مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله را نیز بر عهده دارد، در ابتدای کتاب عنوان کرده است: کتاب «سایه» شامل ۷۰ شعر سپید از ۳۰ نوجوان عضو انجمن ادبی «تنفس صبح» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است.

شاعران این مجموعه متولدین بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ است که دوره‌های نوشتن خلاق را در کانون گذرانده‌اند و هم‌اکنون کارگاه‌های ادبیات کهن را پشت سر می‌گذارند و سپید می‌نویسند.

۱۱ عضو پسر و ۱۹ عضو دختر با تمام دغدغه‌های دوران نوجوانی نویسا شده‌اند تا جهان را از پنجره‌ای زیبا و دریچه‌ای نو، به همسالان خود نشان دهند.

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله، کارگاه‌های شعرخوانی و مشاعره هر هفته با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و اعضایی که بر خواندن متون کهن تا حدودی مسلط می‌شوند وارد کارگاه‌های شعر نویسی شده و ذوق و قریحه‌ای آن‌ها پرورش می‌یابد.

در همین راستا در بهار ۱۴۰۱ مصمم شدیم کارگاه‌های فشرده شعر نویسی برگزار کنیم و ایده تألیف کتاب شعر اعضا و کارگاه‌های روزانه شعر نویسی که از ۲۵ فروردین سال جاری آغاز شد، با انتشار این مجموعه اجرا شد.

مجموعه پیش رو چهارمین اثر اعضا انجمن ادبی تنفس صبح است که چاپ می‌شود و تفاوت این مجموعه با کتاب‌های پیشین در این است که همه شاعران مجموعه دهه هشتادی بوده و موضوع اشعار آن‌ها آزاد است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار