252028
۱۹ اسفند ۱۴۰۲
حامد علامتی

«بچه زرنگ» یک میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب داشته است

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه «نقد سینما» شبکه چهار راهبرد کنونی این کانون را احیای سینمای کودک و نوجوان دانست و گفت: این سینما سالم و فاخر است و نباید با نگاه صرف اقتصادی به سینما نگاه کرد. ما باید نگاه تربیتی داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس ، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه «نقد سینما» شبکه چهار راهبرد کنونی این کانون را احیای سینمای کودک و نوجوان دانست و گفت: این سینما سالم و فاخر است و نباید با نگاه صرف اقتصادی به سینما نگاه کرد. ما باید نگاه تربیتی داشته باشیم.

علامتی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که شما در حوزه تجمیع ثروت در کانون اقدام کردید، ولی به این درک رسیدید که در حوزه کودک و نوجوان نباید صرفاً نگاه سود محور داشت، افزود: ما اگر بخواهیم به سینمای کودک نگاه اقتصادی داشته باشیم، باید طبق سناریوی جدید پیش برویم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شاخصه‌های تولید فیلم تراز اشاره کرد و گفت: تولیداتمان باید تراز و شاخص باشد. باید به مخاطبمان توجه کنیم. این تولیدات باید قابلیت عرضه در بازار بین‌المللی داشته باشد. باید قدرت حضور در جشنواره‌های داخلی را داشته باشیم. به پیوست فرهنگی و بازارپردازی فرهنگی توجه کنیم. اگر این شاخص‌ها را درنظر بگیریم، به حوزه اقتصادی دست پیدا می‌کنیم. مصداقش فیلم سینمایی «بچه زرنگ» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. الان حدود ۶۳ میلیارد تومان فروش داشته، که رکورد سینمای کودک را شکسته است. این فیلم سینمایی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مخاطب داشته است.

به گفته وی، علاوه‌بر آن ما به بازارپردازی فرهنگی هم توجه کردیم. مثلاً در مهر ماه ۲۰ قلم کالای نوشت‌افزار متناسب با شخصیت «بچه زرنگ» عرضه کردیم. هفته گذشته با همکاری مجموعه هنر پویا بازی‌های رومیزی انیمیشن را تولید کردیم، که ان‌شاء‌الله تا ۴۰۰ محصول تولیدات را ادامه می‌دهیم.

علامتی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد فاخر در عرصه‌های پرورش فکری، تربیتی و ذوقی کودکان و نوجوانان در بیش از ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی هنری فعالیت می‌کند. کانون شامل بسته کامل فرهنگی، پرورشی و هنری است، که تئاتر، فیلم، کتاب، کتابخانه، پویانمایی و انیمیشن، قصه و هنر‌های تجسمی را دربر می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امروز سینمای کودک و نوجوان یکی از راهبرد‌های استراتژیک در دنیاست. در سال‌های گذشته عواملی دست به دست هم داده تا نویسندگان، فیلمسازان و تهیه‌کنندگان به سمت سینمای کودک و نوجوان نیامده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار