موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
130320
۰۶ دی ۱۳۹۶
در بازار فروش؛

آمار رشد ۸۳ درصدی کتاب‌های ترجمه‌ای در حوزه کودک و نوجوان

طبق آمارهای موجود در سایت خانه کتاب، کتاب‌های ترجمه‌ای در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته با ۸۳ درصد رشد مواجه بوده است.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در خانه کتاب در 6 ماه نخست سال جاری،‌ 41 هزار و 376 عنوان کتاب منتشر شده است که حوزه ادبیات کودک و نوجوان با 6 هزار و 437 عنوان کتاب یکی از پرعنوان‌ترین حوزه‌های نشر بوده است،‌ تعداد کتاب‌های تالیفی در این حوزه 3 هزار و 467 عنوان بوده و تعداد کتاب‌های ترجمه 2 هزار و 970 عنوان بوده است.

ناشران تهرانی 5 هزار و 60 عنوان کتاب و ناشران شهرستانی هزار و 377 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند. 2 هزار و 716 عنوان کتاب چاپ اول و 3هزار و 721 عنوان تجدید چاپ بوده‌اند.

شمارگان کل کتاب‌های کودک و نوجوان منتشر شده در شش ماهه نخست سال‌، 14 میلیون و 895 هزار و 580 نسخه بوده است.

 

مقایسه آمار نشر حوزه کودک در 6 ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه در سال گذشته حکایت از رشد 36 درصدی در تعداد عناوین رشد 12 درصدی در تعداد تالیف و رشد 83 درصدی در تعداد ترجمه بوده است.

 

کتاب‌های چاپ اول در حوزه کودک 6 درصد رشد داشته و کتاب‌های تجدید چاپی 72 درصد رشد داشته‌اند. شمارگان کل کتاب‌های کودک27 درصد و قیمت کل 68 درصد افزایش داشته است.هم‌چنین قیمت کتاب‌های کودک و نوجوان نیز با 35 درصد رشد نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته مواجه بوده است.

 

 

منبع: تسنیم

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار