249018
۰۹ آبان ۱۴۰۲
نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول

رونمایی از ترجمه ترکی دو کتاب کودک ایران در نمایشگاه استانبول

ترجمه ترکی دو عنوان کتاب کودک و نوجوان در غرفه جمهوری اسلامی ایران در چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با دومین روز برگزاری چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول در غرفه جمهوری اسلامی ایران از ترجمه ترکی کتاب‌های «پانی و سانی مبارزه با گرمایش کره زمین» (مجموعه چهار جلدی) و «اعتراض حیوانات به نیک و نیکا» هر دو نوشته فروغ طوفان رونمایی شد.

در این آیین فروغ طوفان درباره محتوای کتاب‌ها چنین توضیح داد: مجموعه «پانی و سانی مبارزه با گرمایش کره زمین» و «اعتراض حیوانات به نیک و نیکا» به مباحث محیط زیست و آینده توجه دارند و به قلم طاهره صفری‌تبار به زبان ترکی ترجمه و منتشر شده‌اند.

وی در ادامه به ضرورت تالیف کتاب در حوزه محیط زیست و ترجمه آن به زبان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوعات زیست محیطی و مسائل مربوط به آن، نباید نقش ناشران در ترجمه و پخش این آثار در کشورهای دیگر را نادیده بگیریم؛ همچنین نباید نسبت به موضوع ترجمه کتاب‌ها به زبان‌های دیگر بی‌توجه باشیم. امیدوارم با ترجمه آثار زبان فارسی، کتاب‌های بیشتری برای مخاطبان ترک زبان عرضه شود.

چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با حضور ۹۹۸ ناشر از ششم تا چهاردهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ پذیرای علاقه‌مندان است و بخش بین‌الملل این نمایشگاه تا نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار