249064
۱۰ آبان ۱۴۰۲
نمایشگاه کتاب استانبول

ترجمه‌ کتاب‌های کودک و نوجوان از ترکی به فارسی افزایش پیدا کرده است

مدیر بخش چاپ و نشر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در سال‌های اخیر ترجمه‌ کتاب‌های کودک و نوجوان از زبان ترکی به زبان فارسی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش کودک پرس ، مدیر بخش چاپ و نشر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در حاشیه چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران از کتاب‌های ایرانی عرضه شده در این غرفه بازدید و با تلویزیون اینترنتی کتاب گفت‌وگو کرد.

نزار کارا درباره نمایشگاه‌‌های بین‌المللی کتابی که در ایران و ترکیه برگزار می‌شود، رابطه نویسندگان، ناشران و مترجمان دو کشور، طرح تدا (ساماندهی و نشر کتاب به دیگر زبان‌ها از زبان ترکی)، فعالیت‌های مشترک وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با ناشران دیگر کشورها و از جمله ایران، بحث و گفت‌وگو کرد.
 علاقه و استقبال ‌مردم ترکیه از آثار کلاسیک زبان فارسی، ترجمه کتاب‌های ایرانی به زبان ترکی، افزایش ترجمه‌ کتاب‌های کودک و نوجوان از زبان ترکی به زبان فارسی در سال‌های اخیر، افزایش اشتراکات و همکاری‌های نمایشگاهی بین دو کشور در سال‌های آتی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.
چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با حضور ۹۹۸ ناشر از ششم تا چهاردهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ پذیرای علاقه‌مندان است و بخش بین‌الملل این نمایشگاه تا نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار