179459
۱۲ مهر ۱۳۹۷

خودنمایی پولانسکی در عصر جنبش “می تو”

در هیاهوی جنبش‌های ضد سوءاستفاده‌گری‌های جنسی در صنعت فیلمسازی از جمله «می‌تو»، رومن پولانسکی فیلمسازی که به کودک آزاری و تجاوز متهم است، ماه آینده می‌خواهد فیلمبرداری تازه‌ترین فیلمش را آغاز کند.

به گزارش کودک پرس ، این فیلم نامش «متهم می‌کنم» درباره مردی است که به اشتباه متهم به جاسوسی می‌شود. فیلم متهم می‌کنم نخستین فیلم پولانسکی پس از آغاز کار جنبش «می تو‌» است؛ جنبشی که علیه تجاوز شخصیت‌های برجسته هالیوود به بازیگران کم سن و سال و تازه‌کار است. شرکت فرانسوی «لجند فیلم» حامی مالی فیلم پولانسکی است و انتظار می‌رود در گیشه اقبال بلندی داشته باشد.
ظاهراً لویی گارل قرار است به جای کاپیتان آلفرد دریفیوس، سرباز یهودی- فرانسوی که به اشتباه در دهه 90 قرن نوزدهم به جاسوسی برای آلمان متهم می‌شود، نقش آفرینی کند.
در سال 1977، پولانسکی این فیلمساز لهستانی، به جرم تجاوز به دختری 13 ساله به دادگاه فراخوانده شد، اما بعدتر به پاریس گریخت و در آنجا زندگی‌اش را ادامه داد.

او در امریکا 42 روز زندانی بود و بعد از آن به قید وثیقه آزاد شد و پیش از اجرای حکم محکومیتش به پاریس رفت. پس از اتهامات گسترده علیه هاروی واینستاین، تهیه‌کننده نامدار هالیوود و آشکار شدن آزارهای جنسی او در طول ۳۰ سال، جنبش می‌تو بسیاری از مردان قدرتمند هالیوود را هدف گرفت. اتهامات علیه بیل کازبی کمدین مشهور باعث شد پیش‌بینی شود بین 3 تا 10 سال زندان در انتظارش باشد. ژان دوژوردان که برای بازی در فیلم آرتیست توانسته بود جایزه اسکار را ببرد هم از دیگر بازیگران این فیلم است و نقش افسر ضدجاسوسی را بازی می‌کند که در پرونده دریفیوس پشتیبان و حامی او بود. ماتیو آمالریک، الیویه گورمه و همسر پولانسکی امانوئل سینیه نیز از جمله بازیگران فیلم هستند.
این فیلمساز جنجالی از سال 2012 در فکر ساخت این فیلم است و فیلمنامه آن را رمان‌نویس بریتانیایی رابرت هریس نوشته است.

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار