251856
۱۲ اسفند ۱۴۰۲
سوءاستفاده از کودکان

رشد کودک‌آزاری آنلاین در رسانه اجتماعی انگلیس

کودک‌آزاری آنلاین در انگلیس به چالشی جدی برای پلیس این کشور تبدیل شده است.

به گزارش کودک پرس ، بررسی‌ها نشان‌دهنده رشد ۲۵ درصدی کودک‌آزاری آنلاین در انگلیس است.

انجمن ملی پیشگیری از خشونت انگلیس NSPCC با اشاره به رشد کودک‌آزاری آنلاین در انگلیس اعلام کرد که تقریبا نیمی از این حوادث در پلتفرم‌های اجتماعی شناخته شده از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ رخ داد.

مدیر اجرایی انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان انگلیس گفت: افزایش کودک‌آزاری آنلاین هشداردهنده است؛ به‌ویژه زمانی که شرکت‌های فناوری باید برای ایمن‌سازی پلتفرم‌های خود با مقررات جدید اقدام کنند.

آمار موجود که با همکاری ۳۵ نهاد پلیس در سراسر انگلیس جمع‌آوری شده، نشان می‌دهد که در یک سال گذشته بیش از ۳۳ هزار مورد کودک‌آزاری در رسانه‌های اجتماعی رخ داده است.

این ارقام نشان‌دهنده افزایش شدید در طول پنج سال گذشته است؛ نخستین باری که انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان انگلیس آمار مربوط را برای سال ۱۸- ۲۰۱۷ جمع‌آوری کرد، مجموع تخلف‌ها کمتر از ۱۸ هزار مورد بود؛ این آمار در سال گذشته به سختی به رقم ۲۵ هزار مورد رسیده بود.

در پی این جنایت‌ها، کودکانی قرار دارند که با بزرگسالان سوءاستفاده‌های جنسی از دیگر کودکان را سازمان‌دهی می‌کنند.

مدیر اجرایی بنیاد دیده‌بان اینترنت (IWF)، که با پلتفرم‌های فناوری و پلیس همکاری می‌کند، اظهار کرد: افرادی که هرزه‌نگاری از کودکان را مشاهده و به اشتراک می‌گذارند و توزیع می‌کنند باید بدانند که این یک جنایت بدون قربانی نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان انگلیسی در حال حاضر بزرگ‌ترین عاملان سوءاستفاده جنسی علیه کودکان، در این کشور هستند.

داده‌های پلیس انگلیس نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از مجرمان در زمینه سوءاستفاده جنسی در این کشور خردسالان هستند؛ این وضعیتی است که با دسترسی آسان کودکان به هرزه‌نگاری خشونت‌آمیز تشدید می‌شود.

این در حالی است که در دهه گذشته حدود یک سوم عاملان سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس کودک بودند.

به گفته پلیس انگلیس، کودکان پسر با دسترسی به تلفن‌های هوشمند محتوا‌های هرزه نگارانه را تماشا کرده و سپس به کودکان دختر حمله می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار