252493
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
کودک آزاری در آلمان

افزایش چشمگیر شمار مجرمان کودک در آلمان

پلیس جنایی اداره فدرال آلمان از افزایش آمار جرائم در میان کودکان این کشور به عنوان مسئله‌ای نگران کننده خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، روزنامه هامبورگر ابند بلات در مطلبی نوشت: آمار پلیس آلمان درباره افزایش چشمگیر جرائم در بین کودکان بسیار نگران کننده است.

بر این اساس جرائم در میان مهاجران و جوانان در آلمان هم در حال انفجار است و دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد.

برای چندین سال آمار این گونه جرائم در آلمان روند نزولی داشت و خشونت کمتر و سرقت های جدی کم تر گزارش می شد. اما این روند حالا متوقف شده است. پلیس برای دومین سال متوالی در حال ثبت جنایات بیشتر در آلمان است. به طور خاص، جنایات خشونت آمیز ثبت شده در حال افزایش است – به ویژه در میان جوانان کم سن و در میان جوانان با سابقه مهاجرت.

در سراسر این کشور، پلیس در سال 2023 در مجموع 5.94 میلیون جرم را مورد رسیدگی قرار داده است که نسبت به سال قبل 5.5 درصد افزایش داشته است. طبق گزارش اداره پلیس جنایی فدرال (BKA)، موارد خشونت نسبت به سال 2019 18.3 درصد افزایش یافته است.

روز سه‌شنبه، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان و هولگر مونش، رئیس اداره فدرال جنایی آلمان می‌خواهند آمار فدرال در این باره را به طور رسمی در برلین ارائه کنند. این آمارها برای پلیس و به ویژه برای فایزر آمار تکان دهنده ای خواهد بود. در دوره ریاست او، تعداد این گونه پرونده ها به شدت افزایش یافت.

در این میان و با این حال، کارآگاهان در اداره فدرال پلیس جنایی آلمان BKA بخصوص نگران افزایش خشونت به ویژه در میان کودکان و جوانان کم سن و سال هستند. . پلیس بیش از 104000 مظنون کودک را در سال 2023 شناسایی کرد که نسبت به سال 2019 افزایش 43 درصدی داشته است. بر اساس آمارهای ارائه شده، در میان جوانان هم جرم و جنایت ثبت شده حداقل 17 درصد افزایش یافته است. مظنونان غیر آلمانی هم در این آمار حضور دارند.

جرم شناسان در BKA دلایل متعددی را برای این روند افزایشی می بینند. اولاً اینکه پس از همه‌گیری کرونا و لغو محدودیت‌های ارتباطی تحرک در آلمان بالا است. جنایات – از جمله خشونت – به ویژه در جایی که مردم با هم ملاقات می کنند رخ می دهد: در میادین، در ایستگاه های قطار، در فروشگاه های بزرگ، در بارها و در حیاط مدرسه. مطالعات نشان داده است که کودکان و جوانان به ویژه از نظر روانی از قرنطینه کرونا آسیب دیده‌اند. البته این مسئله این گونه جرایم را توجیه نمی کند، اما می تواند انگیزه ها را توضیح دهد.

ثانیاً، وضعیت اقتصادی برای بسیاری از مردم در سال‌های اخیر بدتر شده است؛ تورم در نتیجه جنگ در اوکراین افزایش یافته است. تحقیقات نشان داده است که موقعیت های زندگی پرمخاطره بر رفتار مجرمانه تأثیر می گذارد. به خصوص در مناطق ضعیف اقتصادی، افراد مشکوک بیشتری در آمار مورد توجه قرار می گیرند.

افزایش جرم و جنایت در آلمان همچنین باعث ایجاد بحث هایی در سیاست شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار