250999
۰۳ بهمن ۱۴۰۲
سلامت کودکان

جسد کودک ۲ ساله در لینکلن‌شایر پیدا شد

مرگ یک کودک ۲ ساله از گرسنگی در انگلیس، نگرانی‌ها را درباره وضعیت کودکان در این کشور افزایش داده است.

به گزارش کودک پرس ،به‌تازگی جسد برانسون باترزبی، کودک ۲ ساله انگلیسی در کنار پدر ۶۰ ساله‌اش، در منطقه لینکلن‌شایر، ۱۴ روز پس از آخرین باری که آن‌ها دیده شده بودند، پیدا شد.

به گفته اعضای خانواده، این کودک ۲ ساله در کنار جسد پدرش که دچار حمله قلبی شده و جان خود را از دست داده بود، به مدت ۱۴ روز مانده و از گرسنگی جان باخته است.

شورای شهر لینکلن‎‌شایر بررسی مرگ این کودک نوپا را که به‌عنوان «فرد آسیب‌پذیر» طبقه‌بندی شده بود و دست‌کم یک بار در ماه از سوی خدمات کودکان تحت بررسی قرار می‌گرفت، آغاز کرده است.

یک مددکار اجتماعی پس از تماس با پدر این کودک در ۲۷ دسامبر گذشته، در روز ۲ ژانویه از خانه آن‌ها بازدید کرد، اما پاسخی دریافت نکرد و پس از پرس‌وجو در آدرس‌های دیگری که ممکن بود کودک در آن باشد، با پلیس تماس گرفت.

این مددکار، ۲ روز بعد بدون اعلام قبلی به خانه بازگشت و دوباره با پلیس تماس گرفت، زیرا هنوز پاسخی دریافت نشده بود و کودک و پدرش همچنان ناپدید بودند.

خانواده این کودک به روزنامه «سان» گفتند، مددکار اجتماعی چند روز بعد با استفاده از کلید صاحب‌خانه وارد خانه این کودک و پدرش شد، اما اجساد پدر و پسر پیدا نشد.

سارا پیس، ۴۳ ساله، مادر این کودک، گفت که آخرین بار پسرش را قبل از کریسمس پس از مشاجره با کنت دیده است؛ گمان می‌رود پدر این کودک زودتر از ۲۹ دسامبر بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده باشد.

به گفته مادر کودک مذکور، نتایج معاینه پس از مرگ نشان داد که برونسون از کم‌آبی و گرسنگی جان خود را از دست داده است؛ او گفت: برونسون از گرسنگی جان باخت، زیرا پدرش جان باخته بود و کسی برای مراقبت از برونسون وجود نداشت.

از هم پاشیدگی طرح انگلیس برای مراقبت از کودکان

مرگ این کودک ۲ ساله بار دیگر نگرانی‌ها را درباره وضعیت کودکان و مراقبت از آن‌ها افزایش داده است.

به گفته موسسات خیریه، یک طرح شاخص دولتی مراقبت از کودکان، در خطر «از هم پاشیدگی» قرار دارد، زیرا والدین در تلاش برای دسترسی به ساعات رایگان جدید و مهدکودک‌ها در ابهام در مورد اینکه آیا می‌توانند هزینه ارائه مراقبت را داشته باشند یا خیر، قرار دارند.

گروه‌های والدین، دولت انگلیس را به کوتاهی در برنامه‌ریزی پیشنهاد رایگان جدید متهم کرده‌اند و هزاران نفر از والدین خشمگین در تلاش برای ثبت‌نام در این طرح هستند که از آوریل آغاز می‌شود.

ارائه‌دهندگان مراقبت کودکان در سال‌های اولیه می‌گویند که این طرح ۴ میلیارد پوندی اعلام شده در بودجه بهار گذشته نسنجیده است و آن‌ها هنوز نمی‌دانند چقدر بودجه برای ارائه خدمات رایگان جدید دریافت می‌کنند.

جولی بررلی، بنیان‌گذار و مدیرعامل این کارزار والدین، می‌گوید: با این حال، دوباره به نظر می‌رسد که برنامه‌ریزی برای تامین بودجه مراقبت از کودکان در پشت یک بسته مبهم انجام شده است.

خشونت علیه کودکان در انگلیس

خشونت علیه کودکان می‌تواند اثرات نامطلوب گسترده و طولانی‌مدت بر قربانیان، بازماندگان و جامعه داشته باشد.

در حال حاضر اجماع کمی در انگلیس در مورد شیوع خشونت علیه کودکان وجود دارد؛ بدرفتاری، خشونت، خشونت جنسی، قلدری و خشونت اجتماعی از جمله انواع جرایم علیه کودکان در انگلیس به شمار می‌روند؛ اکثر مطالعات موجود تنها بر یک یا چند نوع خشونت متمرکز هستند.

در طول سال ۲۰۲۳ حدود ۳۳ هزار مورد جرم کودک‌آزاری از سوی پلیس در انگلیس ثبت شده که در مقایسه با گزارش قبلی آن افزایش یافته و اوج این تخلفات را نشان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار