248546
۱۹ مهر ۱۴۰۲
سید جواد هاشمی

کارگردان شهر گربه‌ها: با حضور بچه ها، سینمای کودک می‌تواند به حیات خود ادامه دهد

کارگردان شهر گربه‌ها گفت: درخواست ما از خانواده‌ها این است که فیلم‌ها را در سینما تماشا کنند، زیرا در این صورت ما می‌توانیم به حیات خود در فیلمسازی ادامه دهیم.

به گزارش کودک پرس ، سید جواد هاشمی کارگردان شهر گربه‌ها، اظهار داشت: من در این دوره از جشنواره فیلم نداشتم، اما به دلیل اشتیاق زیاد، خود را به اصفهان رساندم. فیلم “شهر گربه‌ها (1)” در جشنواره سال 1400 در اینجا اکران شد و برخلاف انتظار، با تعداد زیادی از بچه‌ها مواجه شدم که سراغ “شهر گربه‌ها (2)” را از من می‌گرفتند. این فیلم انشاالله حدود یک ماه دیگر اکران می‌شود.

وی ادامه داد: تنها نکته خوشایند زندگی هنری من همین است که نه‌تنها در جشنواره‌ها بلکه در کوچه و خیابان هم بچه‌ها تماشای “آهوی پیشونی سفید” به من خبر می‌دهند و چه رویایی زیباتر از این می‌توانست برای من محقق شود که بچه‌های امروز درمورد فیلم 12 سال پیش من حرف می‌زنند. در 10 سال اخیر هشت فیلم سینمایی ساختم و خوشحالم که همه این آثار توسط بچه‌ها دنبال شده است.

کارگردان شهر گربه‌ها تاکید کرد: من از 12 سالگی وارد دنیای هنر شده و بعنوان یک نوجوان در گروه حرفه‌ای تئاتر اجرای نقش داشتم اما دلیل عمده برای اینکه امروز از گونه دفاع مقدس که در بیش از 70 فیلم در این حوزه بازی کردم، به سراغ کودک و نوجوان آمدم، معلم بودن من است.

وی افزود: من 30 سال در آموزش و پرورش مربی تربیتی بودم و بخاطر این 30 سال تجربه گران‌سنگ و دوست داشتنی، که از همه حرفه‌هایی که در زندگی تجربه کرده‌ام مهم‌تر بوده، انگیزه‌ای شد برای اینکه برای بچه‌ها فیلم بسازم. احساس کردم تنها چیزی که شاید بتواند روح و روان من را پالایش و آرامش داده و مرا جوان‌تر نگه‌دارد، این است که زندگی سینمایی با بچه‌ها داشته باشم علی‌رغم اینکه خیلی سخت است.

هاشمی با اشاره به سختی‌های فیلمسازی تصریح کرد: من هیچوقت از هیچ جایی تا به امروز پولی برای ساخت فیلم دریافت نکردم مگر از آدم‌هایی که فرزندانشان علاقه‌مند به فیلم من بودند و برای ساحت فیلم بعدی مرا یاری کردند یا کسانی که با یاری خداوند با من مشارکت داشته‌اند. با این وجود همچنان دوست دارم برای بچه‌ها فیلم بسازم اما شرایط فیلمسازی امروز به واقع سخت شده است.

وی ادامه داد: بلیط سینما، ارزان‌ترین کالای فرهنگی و هنری در کشور ما است و ما فیلمسازان هم راضی هستیم اما درخواستمان از خانواده‌ها این است که با همین بلیط ارزان، فیلم‌ها را در سینما تماشا کنند. در این صورت ما می‌توانیم به حیات خود در فیلمسازی ادامه داده و فیلم‌های جدید برای بچه‌ها بسازیم.

کارگردان شهر گربه‌ها در ارتباط با هزینه‌های زیاد فیلمسازی گفت: فیلم‌های من تاکنون پرفروش بوده اما باتوجه به هزینه‌های سنگین آن‌ها، هیچ‌وقت پول ساخت فیلم برنگشته است زیرا صنعت سینما، گران است. متاسفانه امروزه حتی نمی‌توانیم اکران آنلاین داشته باشیم زیرا پس از قرارگیری فیلم در پلتفرم، قبل از اتمام آن، از شبکه‌های خارجی پخش می‌شود و این‌ها مصیبت‌های ما در سینما است.

وی افزود: بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم‌های خوبی می‌سازند اما این فیلم‌ها از جهت فرم و هزینه ذی‌قیمت نیستند و برای ساخت فیلم‌های درجه یک در حوزه کودک هیچ یارانه دولتی و کمک خارج از بخش خصوصی وجود ندارد.

هاشمی در پایان با اشاره به کودکان درگیر جنگ غزه تاکید کرد: اگر بچه‌های ما با شادی در جشنواره فیلم می‌بینند، این بچه‌ها در شرایطی استثنایی و سرشار از استرس و نگرانی هستند. باید برای آن‌ها و همه کودکان دعا کنیم که هرچه زودتر اتفاقات ناخوشایند و شرایط جنگ برای هیچ کودکی در دنیا وجود نداشته باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار