32029
۱۱ آبان ۱۳۹۶
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد:

آزارهای روحی و روانی کودکان نیز مصداق کودک‌آزاری است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: کودک آزاری صرف آثار جنسی نیست، متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها با آزارهای روحی و روانی کودکان خود را آسیب‌زده و با ضرب و شتم فرزندان خود، مصداق دیگری از کودک‌آزاری را رقم می‌زنند.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در میزگرد خبری آسیب‌شناسی کودک آزاری در ایران با تبیین آسیب‌شناسی این بزهکاری در جامعه اظهار کرد: در جامعه ناهنجاری‌های زیادی از جمله فرار از خانه، طلاق و مسئله کودک آزاری وجود دارد که باید با نگاه آسیب شناسانه موردبررسی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها برای تغذیه خبر به مخاطبان خود نباید هر خبری را انتشار دهند، افزود: رواج برخی از اخبار موجب از بین رفتن قبح آن جرم می‌شود لذا می‌طلبد رسانه ها با دقت به این موضوع، اخبار را منتشر کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه قبل از وقوع جرم باید آسیبهای اجتماعی بررسی‌شده و در افکار عمومی منتشر گردد، گفت: کودک آزاری صرف آثار جنسی نیست، متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها با آزارهای روحی و روانی کودکان خود را آسیب‌زده و با ضرب و شتم فرزندان خود، مصداق دیگری از کودک‌آزاری را رقم می‌زنند.

جعفری خیرخواه با اذعان به اینکه کودکان هم از طرف والدین، بستگان و هم از طرف غیر آشنا آسیب می‌بینند، تصریح کرد: کنوانسیون حقوق کودک تا ۱۸ سالگی را جز سنین کودکی می‌شمارد که باید مجدانه مورد توجه قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه کودک آزاری صرفاً آسیب جنسی و جسمی نمی باشد، خاطرنشان کرد: نباید کاری کرد که نگاه جامعه آسیب را صرفاً آسیب جنسی و جسمی بداند، پس درمان آسیب روحی روانی کودکان را مهم ندانسته و به آن بی توجه باشد.

جعفری خیرخواه با تأکید بر اینکه والدین باید نحوه ارتباط با فرزندانشان را آموزش ببینند، گفت: برخی از خانواده‌ها رفتارهایی چون ضرب و شتم کودک را جزئی از قوانین سنتی خود در تربیت فرزندان می‌دانند ودر مقابل واکنش ها، جبهه‌گیری می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اذعان اینکه در جامعه سنتی ایران، پذیرش افکار عمومی در ظرفیت ورود دستگاهها ی دولتی را نمی‌توان با جوامع توسعه‌یافته غربی مقایسه کرد، افزود: باید در ترویج فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌پذیری شهروندان در مواجهه با چنین اتفاقاتی پویا بود و نباید صرفاً منتظر ورود دستگاه‌های قهری در جامعه ماند.

وی با تبیین نقش معتمدین ریش‌سفیدان و بزرگ‌ترها در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی درگذشته، تصریح کرد: درگذشته مردم، ریش سفیدان در مواجهه با ناهنجاری‌ها، با ارائه راهکارهای متناسب با آن موضوع، از تبدیل آن به یک جرم و شیوع به افکار عمومی تا حدود قابل توجهی جلوگیری می‌کردند، اما امروز شاهد بی‌تفاوتی برخی از شهروندان در مواجهه با بعضی ناهنجاری‌ها هستیم که اگر زودتر جلوگیری گردد، تبدیل به جرم نمی شود.

 

منبع:‌فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار