252553
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
مدیرعامل محکم:

۱۸ هزار کودک دارای ناهنجاری‌های مادرزادی درمان شدند

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجارهای مادر زادی (مُحکم) گفت: از ابتدای تشکیل این موسسه خیریه تا کنون ۱۸ هزار نفر از کودکان مبتلا به ناهنجاری‌های حاد مادر زادی به طور رایگان درمان شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر «صلاح الدین دلشاد» روز جمعه در جریان راه اندازی دفتر نمایندگی این موسسه خیریه در آبدانان، اظهار کرد: موسسه خیریه «مُحکم» سال ۱۳۸۴ با انگیزه شناسایی و ارایه رایگان خدمات پزشکی به کودکان و نوجوانان معصوم و محروم دارای ناهنجاری‌های مادر زادی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این موسسه تا کنون توانسته با مساعدت خیرین خداجو و معاضدت پزشکان نیک اندیش در ۶۷ بیماری مهم و پرهزینه در زمینه های ” دستگاه تناسلی، گوش، حلق و بینی، غدد، مغز، اعصاب و چشم ” ۱۸ هزار نفر از جامعه هدف را شناسایی و به طور رایگان انواع اعمال جراحی و اصلاح ناهنجاری‌های حاد مادرزادی را برای آنان انجام دهد.

دلشاد با اشاره به توانمندی‌های پزشکان ایرانی در شناسایی و درمان قطعی امراض سخت، پیچیده و ناشناخته، افزود: ۱۲ نفر از پزشکان حاذق در انواع تخصص‌ها و مهارت‌های متنوع در ۵۵ شعبه فعال و در قالب ۳۴ بیمارستان مجهز دولتی و خصوصی تاکنون این تعداد اعمال جراحی را بدون دریافت هیچگونه هزینه ای شناسایی، جراحی و درمان قطعی کرده اند.

این پزشک متخصصِ متعهد که دارای فوق تخصص و مهارت پیشرفته جراحی کودکان از دانشگاه‌های معتبر ملی و اروپایی است، عشق به ایران را زیباترین افتخار هر ایرانی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدایت حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و تکیه بر مشارکت و توان مردم، عزت، اقتدار و آبروی همه ایرانیان را در گستره جهانی به بالاترین اقتدار و افتخار رسانده است.

مدیر عامل موسسه خیریه محکم یادآور شد: در مدت فعالیت این موسسه تاکنون در ۲۶ سفر کار جهادی، ۶هزار نفر از مددخواهان هدف در استان ایلام شناسایی و یک هزار و ۳۰۰ نفر از آنان نیز بدون هیچ‌گونه وجهی مورد جراحی پیشرفته قرار گرفته اند.

«صلاح الدین دلشاد»، مهاجرت افراد نخبه از کشور را نوعی بی‌حرمتی به عزت ایرانی دانست و تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر ماهیانه اعزام ۵۰۰ بیمار به خارج از کشور با هزینه های مالی سنگین، یکهزار و ۶۰۰ نفر از پزشکان غیر ایرانی نیز در مراکز درمانی کشور فعالیت می‌کردند اما در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضمن اینکه هیچ پزشک بیگانه ای در کشور وجود ندارد تعدادی از پزشکان ماهر و فوق تخصص در جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی از طرف آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی حتی برای داوری مقالات علم پزشکی هم حاضر نمی‌شوند به آنجا سفر کنند.

این پزشک فداکار که دارای سابقه ۳۵ سال تدریس در دانشگاه‌های مهم علوم پزشکی در ایران و جهان است گفت: هم اکنون کلید حل خیلی از امراض بغرنج و ناشناخته در دنیا فقط به دست توانای پزشکان متبحر ایرانی قابل گشایش است.

مدیرعامل موسسه پزشکی “محکم “از تاسیس بخش جراحی اطفال در شهرهای زاهدان، بندر عباس، بیرجند، دزفول و ایرانشهر جهت تسهیل در معالجه کودکان خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم پس از تهیه امکانات و مقدمات و بسترسازی لازم، این بخش را در استان محروم ایلام نیز راه اندازی کنیم.

وی با قدردانی از مساعدت و تلاش مضاعف بهرام نیا، استاندار ایلام و حجت الاسلام کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان یادآور شد: گروه پزشکی موسسه” محکم” تا شناسایی و درمان کامل کلیه بیماران نیازمند استان ایلام در زمینه ” ارتوپدی، ارولوژی، گوارش، قلب، عروق و ریه” در این استان مرزی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

این گروه پزشکی جهادی با دعوت و پیگیری امام جمعه و فرماندار آبدانان به این شهرستان سفر کردند و نمایندگی موسسه خیریه پزشکی را در شهرستان محروم آبدانان تاسیس و مدیر اجرایی، هیئت امنا و هیئت مدیره آن را نیز برای مدت ۲ سال تعیین شدند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان یکی از شهرستانهای با محرومیت بالای استان ایلام است که در ۱۷۱کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار