26644
۱۵ مهر ۱۳۹۶
طی بیانیه‌ای عنوان شد؛

خشونت پلیس بلغارستان علیه مهاجران و پناهجویان به ویژه کودکان

«استفان مویساینگ» رئیس بخش بالکان سازمان پزشکان بدون مرز در صربستان در بیانیه‌ای از خشونت علیه کودکان و جوانان مهاجری که سعی می کنند صربستان را ترک کنند خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «استفان مویساینگ» رئیس بخش بالکان سازمان پزشکان بدون مرز در صربستان در بیانیه ای گفت: برای کودکان و جوانان مهاجری که سعی می کنند صربستان را ترک کنند خشونت امری رایج است و عمدتا پلیس مرزی اتحادیه اروپا در آن نقش دارد.
وی افزود: در بیش از یکسال گذشته پزشکان و پرستاران ما از جوانان مهاجر و پناهجویان شنیده اند که در معرض کتک خوردن، رفتار تحقیرآمیز و حملات سگ های پلیس بوده اند.
در این بیانیه همچنین آمده است: در شش ماه نخست سال 2017 میلادی، 92 درصد از کودکان و نوجوانان مهاجر و پناهجو به کلینک های بهداشت روانی سازمان پزشکان بدون مرز مراجعه کرده و در گزارش های خود درباره خشونت فیزیکی پلیس بلغارستان، مجارستان و کرواسی و یا مقامات مرزی اشاره کرده اند. تقریبا نیمی از کودتان مسئولان بلغارستان را مقصر شناخته اند.
سازمان پزشکان بدون مرز افزود: شرم آور است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عمد از خشونت برای جلوگیری از پناهنده شدن جوانان و کودکان به این اتحادیه استفاده می کنند. این امر باعث آسیب جدی روانی و فیزیکی می شود و آنها را آسیب پذیر می کند. همچنین جوانان و کودکان پناهجو را در معرض خطر قاچاقچیان انسانی قرار می دهد که کشورهای عضو اتحادیه ادعا می کنند در حال مبارزه با آنها هستند.
صدها هزار پناهجو و مهاجر به غرب و شمال اروپا تا قبل از بسته شدن مسیر بالکان در سال 2016 از این منطقه برای رسیدن به مقصد خود استفاده کردند. بسیاری از این افراد به ناچار در صربستان اقامت گزیدند اما هر روز ده ها تن آنها به این مسیر دشوار ادامه می دهند.

 

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار