252057
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
حوادث

تخریب اردوگاه پناهجویی فرانسه؛ صدها کودک بدون همراه سرگردان شدند

پلیس فرانسه در ادامه عملیاتی که نهاد‌های حقوق بشری آن را پاکسازی اجتماعی توصیف می‌کنند، یک اردوگاه پناهجویی دیگر را در پاریس تخریب کرده که در پی آن ۴۰۰ کودک پناهجو و بدون همراه سرگردان شده‌‌اند.

به گزارش کودک پرس ، نزدیک به ۴۰۰ کودک مهاجر و بدون همراه به‎تازگی از یک کمپ غیررسمی در سواحل رودخانه سن تخلیه شدند در حالی که مقامات پناهجویی فرانسه به آن‌ها پناهگاه جایگزین ندادند.

سازمان‌های مدافع مهاجر در پاریس، پلیس را به اجرای عملیات پاکسازی اجتماعی در خیابان‌های این شهر در آستانه بازی‌های المپیک پیش رو متهم می‌کنند.

صد‌ها مهاجر جوان که در خیابان‌های این شهر زندگی می‌کنند، پس از تخلیه کمپ غیررسمی آنها در سال ۲۰۲۲، دوباره بدون هیچ سرپناهی در شهر سرگردان شدند.

هفته گذشته این ۴۰۰ مهاجر جوان بدون همراه که در یک کمپ غیررسمی در امتداد سواحل رودخانه سن در نزدیکی پل‌های سولی و ماری خوابیده بودند، از سوی پلیس از این کمپ اخراج شدند.

فرمانداری پاریس یک اخطار اخراج شب قبل از شروع تخلیه آن‌ها ارسال کرد؛ این سند در وب‌سایت اطلاع‌رسانی هشدار ملی سیل منتشر شد و هشدار داد که سطح رودخانه سن در حال افزایش است و در نتیجه ممکن است موجی از سیل در پاریس رخ دهد و احتمالا آب این رودخانه به حداکثر ارتفاع خود برسد.

پاک‌سازی اجتماعی اردوگاه‌های پناهجویی پاریس

اما این توجیه، سازمان‌هایی را که با مهاجران در منطقه کار می‌کنند قانع نکرد؛ نیکولای پوسنر، سخنگوی یک سازمان پناهجویی، توضیح داد: این کاملا نادرست است، ما در واقع در یک دوره کاهش سیل هستیم. هفته گذشته یک خطر وجود داشت، اما اکنون خطر سیل وجود ندارد.

این سازمان با انتشار پیامی، نوشت: اداره پلیس در پاریس آمده تا یک اخطار اخراج را در امتداد سواحل رودخانه سن ارسال کند که حدود ۴۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد، شکار انسان قبل از بازی‌های المپیک آغاز شده است.

براساس بیانیه نهاد‌های پناهجویی، ۴۰۰ مهاجر خردسال بدون همراه بار دیگر خود را در خیابان می‌بینند و جایی برای رفتن ندارند، هیچ راه حلی برای سرپناه پیشنهاد نشده است، هرجا که تلاش می‌کنند و کمپ ایجاد می‌کنند، پلیس کمپ‌های آن‌ها را از بین می‌برد.

سازمان‌های بشردوستانه معتقدند که مقامات فرانسه می‌خواهند پیش از بازی‌های المپیک که تابستان امسال در پاریس برگزار می‌شود، منطقه را از وجود پناهجویان پاکسازی کنند.

سازمان‌ها به این رفتار لقب «پاکسازی اجتماعی» داده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند این نوع سیاست‌ها افراد آسیب‌پذیر را در موقعیت‌های خطرناک‌تری قرار می‌دهد؛ آن‌ها می‌گویند این تخلیه اخیر در امتداد رود سن، گواهی دیگر بر این سیاست است.

کودکان پناهجو؛ سرگردان در پاریس

پس از برچیده شدن این اردوگاه، هیچ پناهگاه جایگزینی به مهاجران ارائه نشد؛ مقامات شهرداری پاریس تایید کردند که این چهارمین تخلیه اردوگاهی است که در آن مهاجران جوان بدون همراه بدون پیشنهاد اسکان جایگزین می‌خوابند.

لئا فیلوچه، دستیار تالار شهر مسئول امور خیریه، اسکان اضطراری و حفاظت از پناهندگان، می‌گوید: مقامات به دلیل ترس از ایجاد تقاضای بیشتر، سرپناه جایگزین ارائه نمی‌دهند. آن‌ها فکر می‌کنند که اگر به این گروه از مهاجران مسکن ارائه دهند، تقاضا برای موارد بیشتر ایجاد می‌کنند و جمعیت را جذب می‌کنند.

عده‌ای از کودکان بدون راه حل رها شده و راهی خیابان‌های پاریس شدند؛ یک گروه حدود ۲۰۰ نفری در میدان مقابل شهرداری مرکزی تجمع کردند، اما آن‌ها به سرعت از سوی پلیس سرکوب و پراکنده شدند، حدود ۱۰۰ نفر در نهایت شب را در زیر یک پل در مقابل یک ساختمان گذراندند.

نیکولای پوسنر از سازمان یوتوپیا ۵۶ گزارش داد: افسران پلیس به کودکان گفتند که می‌توانند آنجا بخوابند، اما تنها روی زمین؛ تیمی از افسران پلیس تمام شب را در محل ماندند تا مطمئن شوند که هیچ کس چادری برپا نکرده است.

به گفته سازمان‌های مختلفی که با مهاجران کار می‌کنند، در چند ماه گذشته به ندرت پناهگاه‌های جایگزین پیشنهاد شده است، حتی زمانی که کمپ‌ها شامل خردسالان بدون همراه بودند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار