248216
۰۴ مهر ۱۴۰۲
کودکان یتیم

پرورشگاه‌های موقوفه شیراز میزبان ۱۰۶ کودک یتیم است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: پرورشگاه‌های اوقاف در شیراز هم اکنون از ۱۰۶ کودک بی‌سرپرست نگهداری می‌کند و ظرفیت پذیرش ۴۰ کودک دیگر را نیز دارد.

به گزارش کودک پرس ، رحیم صفری گرایی عصر دوشنبه در حاشیه آیین توزیع بسته‌های نوشت‌افزار مهر تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند به خبرگار ایرنا گفت: هم اکنون ۱۰۶ کودک در ۲ پرورشگاه موقوفه حاج خلیل زالی و مرحوم مصلایی نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: همه هزینه‌های این ایتام اعم از تحصیل و آموزش، درمان و روانشناس، خوراک و پوشاک از محل درآمدهای موقوفات ایتام ایناستان تامین می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه پرورشگاه‌های اوقاف ایناستان کماکان ظرفیت برای پذیرش ۴۰ یتیم را دارد، از بهزیستی، کمیته امداد و مردم خواست تا کودکان بی‌سرپرست را برای استفاده از این ظرفیت معرفی کنند تا پس از انجام تحقیقات و صحت سنجی پذیرفته شوند.

صفری یاداور شد: این کودکان که پدرخود را از دست داده‌اند تا سن ۱۸ سالگی تحت حمایت همه جانبه این ۲ پرورشگاه قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: همه هزینه‌های نگهداری این ایتام از محل درآمد موقوفاتی است که شاید واقفان آنها سال‌های پیش از دنیا رفته باشند اما با وقف نام خود را برای همیشه ماندگار و جاودان کرده‌اند.

توزیع ۲ هزار بسته مهر تحصیلی در میان کودکان نیازمند فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز امامت امام زمان (عج)، از مجل اجرای نیات واقفانه فارس، ۲ هزار بسته نوشت افزار شامل کیف و لوازم‌التحریر مورد نیاز یکسال به دانش‌آموزان نیازمند کمیته امداد و یریه‌های این استان اهدا شد.

وی ادامه داد: این بسته‌های نوشت افزار متناسب با نیاز دانش‌آموزان در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تدارک دیده شد.

صفری اعلام کرد: ارزش هر یک از بسته‌های مهر تحصیلی به طور میانگین ۶۰۰ هزار تومان است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار