248162
۰۲ مهر ۱۴۰۲
بازگشایی مدارس

دانش‌آموزان باید قانونگرایی را از دوران مدرسه یاد بگیرند

وزیر دادگستری و رییس مرجع ملی حقوق کودک از جمله کارکردهای مدرسه را تمرین زندگی اجتماعی دانست و گفت: دانش‌آموزان باید از دوران تحصیل در مدرسه قانونگرایی و احترام به قانون را یاد بگیرند.

به گزارش کودک پرس ، از وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، زنگ مهر را در دبستان دخترانه شاهد طلوع فجر منطقه ۱۰ به صدا درآورد.

وی یکی از کارکردهای مدرسه را تحصیل و درس خواندن برشمرد و افزود: دانش‌آموزان در مدرسه فقط درس نمی‌خوانند بلکه مدرسه جایی برای یادگرفتن سبک زندگی و تمرین زندگی اجتماعی است. بچه‌ها باید از مدرسه قانونگرایی و احترام به قانون را یاد بگیرند.

رحیمی درباره ظرافت و اهمیت شغل معلمی اظهار داشت: آینده و سرنوشت کشور در گرو عملکرد معلمان است و دولت وظیفه دارد امکانات لازم را برای معلمان فراهم کند تا بتوانند دانش‌آموزان را به خوبی تربیت کنند.

رییس مرجع ملی حقوق کودک تصریح کرد: هیچ کودکی نباید کار کند، هیچ کودکی نباید در خیابان باشد، همه کودکان باید مشغول بازی و شادی و درس و مدرسه باشند.

براساس این گزارش، زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی، فرمانده انتظامی و فرمانده راهرو ناجا در منطقه ۱۰، شهردار منطقه ۱۰، نماینده بنیاد شهید، معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت دادگستری و مسئولان محلی در این آیین حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار