248078
۳۱ شهریور ۱۴۰۲
کانون پرورش فکری

نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی برگزار شد

نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ در خصوص بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی و هفته ملی کودک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون استان، «با قصه لبخند بسازیم» را شعار بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی عنوان و تصریح کرد: جشنواره بیست و پنجم با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی در بخش‌های آیینی سنتی، بخش کلاسیک و مدرن، بخش زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

زهرا آب‌سوران با تأکید بر این که آبان ۱۴۰۲ زمان برگزاری مرحله‌ی استانی جشنواره خواهد بود ادامه داد: مرحله پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

رییس جشنواره استانی با اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.kanoonfest.ir تا پایان مهر۱۴۰۲ ضمن نام‌نویسی به ارسال آثار خود بپردازند تصریح کرد: این دوره از جشنواره در ۴ محور قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده، قصه‌های نامداران و قصه‌های آزاد برگزار می‌شود.

وی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را مخاطبان قصه‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: علاوه بر برگزیدگان سطوح منطقه‌ای ملی و بین المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای، قصه‌گویان علاقه‌مند از کشورهای دیگر نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کانون استان، این دوره از جشنواره را دارای سه جایزه ویژه با عناوین، جایزه جهانی قصه‌گویی، جایزه سردار سلیمانی و جایزه لبخند ذکر کرد و ادامه داد: رویکرد جشنواره بیست و پنجم، نگاه و زاویه دید جدید، امیدآفرینی، طنز و لبخند و ایمان و الهام آفرینی عنوان شده است.

زهرا آب‌سوران در ادامه، «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را شعار هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان نیز همزمان با سراسر کشور، هفته ملی کودک را از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور، روزشمار هفته ملی کودک را به این ترتیب اعلام کرده است: ۱۵ مهر: کودک، صلح، امنیت، محیط زیست، ۱۶ مهر: کودک، زندگی، سلامت، رشد، ۱۷ مهر: کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی، ۱۸ مهر: کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض، ۱۹ مهر: کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت، ۲۰ مهر: کودک، گذشته، حال، آینده و ۲۱ مهر: کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر.

مدیرکل کانون استان، درخشش اخیر کودکان و نوجوانان استان در فراخوان‌های بین المللی کشورهای چک و پرتغال را حاصل توانمندی مربیان متخصص کانون عنوان کرد و افزود: کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز همواره در متن برنامه های کانون استان قرار داشته و دارند که حضور پیک امید کانون، افتتاح کتابخانه‌های کودک و نوجوان و همچنین حضور تماشاخانه‌ی سیار کانون به مناسبت‌های مختلف در این مناطق، گواهی بر این مدعاست.

ادامه این جلسه به پرسش خبرنگاران در خصوص محورهای نشست و فعالیت‌های کانون استان اختصاص یافت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار