247132
۲۱ مرداد ۱۴۰۲
جذب کودکان به قرآن

برای جذب کودکان به قرآن از مربیان حرفه‌ای و متخصص بهره بگیریم

متسابق مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: برای جذب کودکان به قرآن باید از مربیان ممتازی استفاده کرد که دوره‌های تربیت مربی تخصصی کودک را گذرانده باشند و با تخصصی که در این عرصه کسب می‌کنند بتوانند کودکان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی تشویق کنند.

به گزارش کودک پرس ، نرجس خاتون جعفری، متسابق رشته حفظ ۲۰ جز مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بنده ۱۲ سال است که حافظ کل قرآن کریم هستم و در کنار حفظ، تلاوت ترتیل نیز کار می‌کنم؛ برای چندمین سال است که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کنم و رتبه‌های متعددی را نیز در مسابقات مختلف کسب کرد‌ه‌ام.

وی در خصوص سطح چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم ادامه داد: سطح قرا و حافظان در این دوره از مسابقات، بالا و داوران نیز از داوران برجسته استانی و کشوری هستند که این مسئله نیز باعث بالارفتن سطح کیفی مسابقات می‌شود.

جعفری گفت: بنده از کودکی به فعالیت‌های قرآنی علاقه داشتم و فعالیت قرآنی خود را با قرائت تحقیق آغاز کردم و به مرور وارد عرصه ترتیل نیز شدم، در ادامه بعد از ازدواج و با تشویق‌ها و حمایت‌های همسرم به حفظ قرآن روی آوردم و توانستم به حمدالله حافظ کل قرآن کریم شوم.

متسابق مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در رابطه با راه‌های جذب جوانان به قرآن، ابراز کرد: برای جذب جوانان و کودکان به قرآن باید از مربیان ممتازی استفاده کرد که دوره‌های تربیت مربی تخصصی کودک را گذرانده باشند و با تخصصی که در این عرصه کسب می‌کنند بتوانند کودکان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی تشویق کنند.

وی ادامه داد: نوع تشویق کردن در جذب جوانان برای قدم گذاشتن در این مسیر بسیار مؤثر است، به علاوه شرکت در مسابقات قرآنی نیز باعث رشد فرهنگ قرآنی و در نتیجه رشد متسابقین خواهد شد.

جعفری در خصوص تأثیرات انس با قرآن در زندگی شخصی تصریح کرد: من در تمام مراحل زندگی خود تأثیرات مثبت انس با قرآن را حس کردم؛ به طور مثال زمانی که باید تصمیمی را بگیرم با مجسم شدن آیات قرآن در ذهنم و استفاده از این آیات مبارک می‎توانم تصمیمی را که درست است اتخاذ کنم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار