249966
۱۷ آذر ۱۴۰۲
ماریا

کودک فلسطینی: از ترس تانک‌های اسرائیل زیر آوار قرآن زمزمه می‌کردم

کودک فلسطینی که چهار روز را با خواهرش زیر آوار منزل بمباران شده‌شان مانده بودند، می‌گوید که برای تسکین درد خواهرش قرآن می‌خوانده و وقتی تانک‌های اسرائیلی می‌رسیدند از ترس آهسته تلاوت می‌کرد.

به گزارش کودک پرس ،«از ترس تانک‌های اسرائیلی زیر آوار قرآن را با صدای آهسته تلاوت می کردم». ماریا احمد ابوصفی، دختر بچه فلسطینی با این جمله داستان خود و رنج چهار روزه‌ای را که با خواهرش در زیر آوار خانه‌شان را روایت می‌کند که در بمباران رژیم صهیونیستی به شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه ویران شده است.

این کودک به نام ماریا و خواهرش لانا پس از چهار روز از زیر آوار نجات یافتند و به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح منتقل شدند و در آنجا داستان نجات معجزه‌ آسای خود را در حالی که نشانه‌هایی از خستگی و افسردگی در چهره‌شان نمایان بود، برای خبرنگاران بیان کردند.

ماریا آن لحظات را به یاد می‌آورد و می‌گوید: چهارروز بدون خوردن و آشامیدن زیر آوار و سنگ‌ها گرفتار بودم، جای تنگی بود پاهای خواهرم زیر آوار گیر کرده بود و از شدت درد فریاد می زد و سه روز طول کشید تا توانست پاهایش را آزاد کند.

ماریا افزود که در روزهایی که زیر آوار در محاصره بودند،  هنگامی که درد پای خواهرش شدید می شد و شروع به جیغ زدن می‌کرد، با تلاوت آیاتی از قرآن سعی در دلداری دادن او را داشته است.

وی می‌گوید به محض شنیدن صدای تانک‌های رژیم صهیونیستی هنگام تلاوت قرآن از ترس اینکه نظامیان صهیونیست آنها را زیر آتش گلوله بگیرند، صدایش را پایین می آورد.

کودک فلسطینی می‌گوید: خواهرم لانا مرتب درد داشت و من برایش داستان های خیالی تعریف می کردم تا بخوابد، او از شدت درد خوابش نمی برد.

وی افزود: هرگاه لانا از پدر، مادر و برادرانم سوال می‌کرد، سعی می‌کردم او را آرام کنم و دلداریش دهم و هر وقت می‌خوابید و بیدار می‌شد، سراغ مادرمان را می‌گرفت.

ماریا در مورد شیوه نجات او و خواهرش گفت که مردان جوانی آمدند و ابتدا خواهرش را بیرون آوردند و سپس او را بردند و از او نام و نام خانوادگی‌اش را پرسیدند و به او اطمینان دادند که آنها را به بیمارستان می برند و برایشان آب و غذا فراهم می‌کنند. فراهم می کنند

ماریا توضیح داد که نیروهای امدادی او و خواهرش را ابتدا بر پشت گاری حیوانی و سپس با ماشین به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل کردند، جایی که این دو خواهر همچنان تحت مراقبت های پزشکی لازم هستند.

از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه کلیپ‌های ویدئویی از غزه پخش می‌شود که نشان می‌دهد با توجه به نبود سوخت در غزه، شهروندان از گاری‌هایی که با الاغ کشیده می‌شود، برای جابجایی مجروحان  وقربانیان جنگ و .. استفاده می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار