249830
۱۴ آذر ۱۴۰۲
فلسطین

نویسنده کوچک و حافظ قرآن مصری در دفاع از فلسطین کتاب نوشت

جنایت‌های پیوسته رژیم صهیونیستی علیه مردم و به ویژه کودکان نوار غزه، عمر مکی، کودک مصری و حافظ کل قرآن را بر آن داشته تا کتابی دست‌نویس در مورد فلسطین بنویسد.

به گزارش کودک پرس ،عمر مکی، کودک نابغه مصری در همبستگی با مردم نوار غزه و فلسطین کتاب دست‌نویس با عنوان «از من درباره فلسطین بپرسید» را تألیف کرد. این کتاب متأثر از جنایت‌های پیوسته رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه و به ویژه کودکان نوشته شده است.

عمر مکی، نویسنده کوچک مصری در گفت‌وگویی درباره علت نگارش کتابی درباره فلسطین گفت: آنچه مرا به نوشتن کتاب «از من درباره فلسطین بپرسید» واداشت، وقایع دردناکی است که فلسطین در حال حاضر شاهد آن است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: می‌خواستم با طرح مجموعه‌ای از پرسش‌های مهم درباره فلسطین برای کودکان هم سن و سال خود، همبستگی خود با فلسطین را به صورت عملی ثابت کنم تا هر چیز مربوط به مسئله فلسطین را برای کودکان روشن سازم.

عمر مکی، با اشاره به اینکه صفحات کتاب شامل ۲۰۰ صفحه است که با دست‌ نوشته شده تا تأثیر قوی‌تری بر مردم داشته باشد، اشاره می‌کند که با این کتاب در مسابقه ادبی درباره فلسطین شرکت خواهد کرد.

اتحادیه نویسندگان مصر از این نویسنده خردسال تجلیل کرده و او را به عنوان کوچک‌ترین عضو خود پذیرفته است.

او همچنین کوچکترین عضو اتحادیه قاریان و حافظان قرآن کشور مصر است که پیش از او سابقه نداشته‌ و در محافل قرآنی تفسیر آیاتی را که تلاوت می‌کند به روش استاد شعراوی برای مخاطبان ارائه می‌دهد. تا جایی که از سوی مرکز اسلامی الازهر، اداره اوقاف و نیز اداره آموزش و پرورش مصر نیز تجلیل شده و در پنج سالگی عنوان کوچکترین مبلغ و خطیب مصری را هم از آن خود کرده است.

عمر مکی پیش از این طرحی را با عنوان «سفر با کتاب» به منظور ایجاد انگیزه در کودکان برای مطالعه کتاب راه انداخته بود.

او همچنین کتابخانه سیاری را به راه انداخته که حاوی کتاب‌های مختلف است که به استان‌های مختلف مصر سفر می‌کند، به کودکان کتاب امانت می‌دهد و با آنها در مورد اهمیت مطالعه در سنین پایین و نقش آن در رشد ذهن و فکر صحبت می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار