247100
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
معاون فرهنگی کانون

معاون فرهنگی کانون با فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری دیدار کرد

فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری با فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور طی نشستی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد فلاح در نشست با فعالان حوزه کودک و نوجوان که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه کودک و نوجوانان ایجاد اطلسی در این حوزه است که عدم وجود آن خلع های بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت های ما در حوزه کودک و نوجوان پژوهش محور نیست و نیاز سنجی نکرده ایم، عنوان کرد: ما باید بررسی کنیم دختر و پسر نوجوان بوشهری نیازش چیست و در این راستا چه فیلم‌ها و چه پویش‌هایی را تولید کرده و بر این اساس نیازهای آنها را برآورده نمود.

فلاح بااشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرچ کودکان و نوجوانان ایران در اینترنت، شوتی بوده است، اضافه کرد: اگر ما پژوهش نداشته باشیم نمی‌توانیم تشخیص دهیم نیاز بچه‌ها چیست؟ بچه های ما بر خلاف سالیان گذشته در مدارس سوال نمی‌پرسند چراکه فکر نمی‌کنند که اصولاً سوالی داشته باشند؛ از همین رو باید به بچه‌ها دفتری داد با عنوان نادانسته‌ها تا فکرشان را به کار اندازند، زیرا عدم فکر کردن خطرناک ترین حالت ممکن برای یک کودک و نوجوان می باشد.

وی مقصر را والدین دانست و افزود: در منزل به دلیل وجود سر و صداهای فراوان ناشی از صدای تلویزیون و سخن گفتن افراد، کودک را به سمت نشنیدن خیلی از صدا ها که لازمه هدایت اوست، وا داشته است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، خاطر نشان کرد: اکثر افراد کم سن و سالی که در اغتشاشات سال گذشته به خیابان آمدند و باعث تخریب اموال عمومی شدند، از پدر خود که باید خط قرمز باشد و احترامش را داشته باشند، عبور کرده بودند و این عبور از پدر عامل عبور از خط قرمزهای اجتماعی شد.

وی ادامه داد: در جریانات اخیر افراد معترض عموما از فعالان حوزه کودک و نوجوان بوده اند که امری خطرناک بوده و اگر کانون در استان بخواهد فقط یک کار را انجام دهد، اولویت با تقویت نویسندگان کتابهای کودکان و نوجوانان می باشد، چراکه اگر در این حوزه تربیت سرمایه های انسانی انجام گیرد، ما تا ۲۰ سال خیالمان از کشور راحت خواهد بود.

فلاح خاطر نشان کرد: شناسایی نیازها، هم افزایی الزامات کشور می‌باشد و لازم است از کار فردی فاصله گرفت و به سمت تقویت کار گروهی رفت و مسائل جامعه را از این مسیرحل کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: فعالیت های ما در حوزه کودک و نوجوان پژوهش محور نیست و در این راستا نیز نیاز سنجی صورت نگرفته است، ما باید بررسی کنیم دختر و پسر نوجوان بوشهری نیازش چیست و در این راستا چه فیلم‌ها و چه پویش‌هایی را تولید کرده و بر این اساس، نیازهای آنها را برآورده کرد.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه کودک و نوجوان استان  با حضور معاون فرهنگی کانون کشور و مدیرکل کانون استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار