251238
۱۷ بهمن ۱۴۰۲
فرهاد فلاح

همدان ظرفیت تبدیل به قطب هنرهای تجسمی کودک و نوجوان را دارد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور گفت: همدان ظرفیت تبدیل به قطب هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان را دارد حتی ظرفیت بین‌المللی شدن را هم داراست.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد فلاح در اختتامیه بزرگترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوانان در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ایام روزها دهه فجر، ایام شادکامی ملت ایران است اظهار کرد: امروز ایران در سراسر گیتی به عنوان یک الگو، نماد و سمبل استقامت، مقاومت و ایده‌دهی به مردم دنیاست.

وی با اشاره به اینکه وقتی از بیرون و از منظر ناظر به انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم می‌توانیم سربلندی ملت ایران را ببینیم که در غزه نیز باعث استقامت شده‌اند گفت: امروز در غزه هر روز هزاران نفر به خاک و خون کشیده می‌شوند اما روح پایداری و استقامت در آنها دمیده شده و با جان و دل می‌جنگند تا پیروزی نصیبشان شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور خاطرنشان کرد: این روزها به دعای مادران شهدا و با آه و ناله فرزندان شهدا متبرک شده و به صورت امانت به ما سپرده شده که امیدواریم امانت‌دار واقعی باشیم و ظهور منجی عالم بشریت اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در استان هستیم که افتخاری است گفت: وقتی تصمیم می‌گرفتیم این جشنواره را در استان دیگر برگزار کنیم، تصمیم‌گیران شک داشتند که آیا به خوبی برگزار می‌شود یا خیر، اما امروز دیدیم استان همدان می‌تواند پرچمدار جشنواره هنرهای تجسمی باشد.

فلاح با تاکید به اینکه ما به دنبال قطب‌سازی استانها هستیم و در حال حاضر یزد به عنوان پایتخت قصه‌گویی انتخاب شده است افزود: جشنواره هنرهای تجسمی هم در همدان برگزار شد و ظرفیت این نیز وجود دارد همدان قطب هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان باشد و حتی ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور با تاکید به اینکه جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان می‌تواند بین‌المللی شود و ظرفیت ضریب خودن در حوزه اربعین را دارد که بتوانیم از فضای کشورهای همسایه هم استفاده کنیم ادامه داد: هنر از شاخه‌هایی است که می‌تواند افراد را تربیت کند، خصوصا اینکه زیست بچه‌ها در بستر دیجیتال شده و می‌توان از ظرفیت کانون برای تربیت آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت هنر برای رشد کودکان و نوجوانان استفاده کرد خاطرنشان کرد: هنر برای ما هنر در عین اینکه اصالت دارد وسیله‌ای است تا بتوانیم کودکان و نوجوانان را عمیق‌تر و دقیق‌تر تربیت کنیم.

فلاح با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند “هنر دمیدن روح تعهد در انسانهاست” که امیدواریم با هنر روح تعهد را در کودکان و نوجوانان بدمیم افزود: باید با هنر تجسمی بستر تعهد نسبت به اجتماع را در آنها فراهم کنیم تا وارد نقش‌های اجتماعی شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی “باشگاه قصه‌گویان” در حوزه قصه‌گویی و در حوزه شعر و داستان “باشگاه قاف” تاکید کرد: این استعداد و ظرفیت هم وجود دارد که حوزه هنرهای تجسمی در قالب باشگاه برگزیدگان، هنرهای تجسمی را ساماندهی کنیم تا افراد بتوانند نقش‌آفرینی اثربخشی را داشته باشند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: امیدواریم جشنواره‌های پربارتر و باشکوه‌تر با مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان ایران را همواره شاهد باشیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار