248640
۲۱ مهر ۱۴۰۲
هفته ملی کودک

رونق بازار کتاب‌های کودک

در مسیر چاپ کتاب کودک، مشکلاتی چون گرانی کاغذ و کمبود نقدینگی ناشران حوزه کودک و نوجوان را با چالش روبه‌رو کرده اما با این حال آمار خانه کتاب و ادبیات ایران از رتبه سوم بیشترین نشر کتاب‌های کودک و نوجوان در میان ۱۲ گرایش کتاب‌های منتشر شده، خبر می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، در مسیر چاپ کتاب کودک، مشکلاتی چون گرانی کاغذ و کمبود نقدینگی ناشران حوزه کودک و نوجوان را با چالش روبه‌رو کرده اما با این حال آمار خانه کتاب و ادبیات ایران از رتبه سوم بیشترین نشر کتاب‌های کودک و نوجوان در میان ۱۲ گرایش کتاب‌های منتشر شده، خبر می‌دهد.

الناز عباسیان: این روزها، هفته ملی کودک است؛ روزی برای آینده‌سازان این سرزمین که چشم همه به موفقیت آنها دوخته شده است. برای این نسلی که قرار است فردای پرفروغ ایران را رقم بزنند، برنامه‌های زیادی چه از سوی خانواده و چه از سوی مسئولان طراحی شده اما در راس همه آنها، شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان همیشه در اولویت بوده. در این میان کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در شکل‌گیری هویت فردی و اجتماعی این نسل جدید داشته است. البته بازار نشر کتاب کودک، در سال‌های اخیر به‌ویژه در زمان همه‌گیری ویروس کرونا با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است. در این مسیر مشکلاتی چون گرانی کاغذ و کمبود نقدینگی ناشران حوزه کودک و نوجوان را با چالش روبه‌رو کرده اما با این حال آمار خانه کتاب و ادبیات ایران از رتبه سوم بیشترین نشر کتاب‌های کودک و نوجوان در میان ۱۲ گرایش کتاب‌های منتشر شده، خبر می‌دهد.

از کتابخانه سیار تا ثبت‌نام رایگان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحت عنوان برنامه «در مسیر دانایی بر بال کتاب» ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز کانون در سراسر کشور را آغاز کرده است. فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این موضوع درباره دیگر برنامه‌های هفته کودک می‌گوید: «هرسال به‌صورت نمادین و رسمی یک روز به‌عنوان روز عضویت رایگان است و امسال نیز ۱۶ مهر این اتفاق می‌افتد؛ چه برای ثبت‌نام افراد جدید و چه تمدید عضویت افراد قدیمی. کارگاه‌های ادبی و هنری رایگان در برخی مراکز کانون در استان‌ها برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند در طول یک هفته از این کارگاه‌ها استفاده کنند. حدود ۱۵۰ کتابخانه سیار داریم که به ۲۵۰۰ روستا در سراسر کشور خدمات ارائه می‌کنند و کودکان روستایی و حاشیه‌نشین جزو اهداف این کتابخانه‌های سیار خواهند بود. طرح «کانون‌مدرسه» نیز که از طرح‌های خوب و جذاب بوده در هفته ملی کودک کار خود را آغاز کرده است. حضور در بیمارستان‌ها و ارائه و انجام برنامه‌های نمایشی مثل قصه‌گویی و کتابخوانی نیز از سوی مربیان کانون برای کودکان برگزار خواهد شد.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار