موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243109
۳۰ بهمن ۱۴۰۰

فقر کودکان آمریکایی بشدت در حال افزایش است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: تعداد کودکان آمریکایی که در فقر زندگی می‌کنند، به طرز چشمگیری افزایش یافته که این اتفاق نگران کننده است.

به گزارش کودک پرس ،

ایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم جف استین نوشت: بر اساس تحقیقات جدیدی که روز پنجشنبه منتشر شد، در ماه ژانویه و پس از انقضای کمک هزینه جو بایدن به کودکان در پایان سال گذشته، تعداد کودکان آمریکایی که در فقر زندگی می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یافت.

مرکز فقر و سیاست اجتماعی در دانشگاه کلمبیا اعلام کرد: نرخ فقر کودکان از ۱۲ درصد در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به ۱۷ درصد در ماه ژانویه رسید که تقریباً افزایشی ۴۱ درصدی است. این مطالعه نشان داد که نسبت به پایان دسامبر، ۳/۷ میلیون کودک دیگر در فقر قرار گرفته اند و میزان فقر در کودکان سیاهپوست و لاتین تبار بیشترین درصد افزایش را داشته است.

این مطالعه نشان داد، نرخ کلی فقر ماهانه کودکان بین دسامبر سال ۲۰۲۱ و ژانویه سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافته است.خواربار کمتر، بدهی بیشتر: خانواده‌ها برای اولین ماهِ بدون پرداخت کمک هزینه فرزندان آماده می‌شوند.

دموکرات‌های کنگره در مارس گذشته تمدید اعتبار پرداخت کمک به کودکان را تصویب کردند که از ژوئیه تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه داشت. این برنامه پرداخت ماهیانه ۲۵۰ دلار را برای کودکان ۶ تا ۱۷ ساله و ۳۰۰ دلار در ماه را برای کودکان زیر ۶ ساله را تقریباً برای همه خانواده‌ها در آمریکا تمدید کرد، البته پرداخت این مزایا برای خانواده‌های ثروتمندتر حذف شد. هزینه این برنامه حدود ۱۲۰ میلیارد دلار در سال بود. بر اساس داده‌های فدرال، در ماه دسامبر، بیش از ۶۱ میلیون کودک در تقریباً ۳۶ میلیون خانوار این کمک را دریافت کردند.

تا زمانی که این برنامه اجرا می‌شد، دموکرات‌ها و کاخ سفید اغلب از آن به عنوان یک پیروزی چشمگیر بر فقر کودکان تمجید می‌کردند. مقامات دولت به داده‌هایی اشاره کردند که نشان می‌داد علاوه بر بهبود رفاه کودکان فقیر در حوزه‌های دیگر، گرسنگی در خانوار‌هایی که مشمول این برنامه بایدن بودند تا ۲۴ درصد کاهش یافته است.

البته کاخ سفید نتوانست تمدید این برنامه را به دلیل اختلاف نظر بر سر پیشنهاد اقتصادی گسترده‌تر در این برنامه با سناتور جو منشن سوم، سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیای غربی، تضمین کند، این سناتور مخالفت‌های متعددی درباره این کمک هزینه به کودکان را مطرح کرد و گفت که این برنامه والدین را از کار کردن دلسرد می‌کند.

تقریباً همه جمهوری‌خواهان با تمدید این برنامه بایدن برای کودکان مخالفت کرده‌اند و واشنگتن از آن صرف نظر کرده است، زیرا قانونگذاران به دنبال مهار بدترین جهش تورمی در چهار دهه اخیر هستند. انقضای این برنامه، اکنون آنچه را که مقامات کاخ سفید آن را دستاورد بالقوه برای رئیس جمهور تلقی می‌کردند، تهدید می‌کند. در ماه گذشته، تعداد کودکان فقیر از حدود ۸/۹ میلیون در دسامبر سال ۲۰۲۱ به ۱۲/۶ میلیون رسید.

جاشوا مک کیب یک کارشناس سیاست اجتماعی در مرکز نیسکانن، یک اندیشکده راست‌گرا، گفت ”آن‌ها یک پیروزی کوتاه‌مدت در مبارزه با فقر کودکان داشتند، و این پیروزی به آرامی در حال از بین رفتن است.

مطالعه کلمبیا نشان داد که فقر کودکان اکنون به بالاترین حد خود از پایان سال ۲۰۲۰ رسیده است. علیرغم افزایش فوق العاده بیکاری ناشی از شیوع همه گیری ویروس کرونا، برنامه‌های امدادی دولتی مانند چک‌های محرک و پرداخت مزایای بیکاری در واقع نرخ فقر را در آمریکا کاهش داد. چشمگیرترین اقدم برای کاهش فقر کودکان، افزایش اعتبار مالیاتی کودکان بود، که هم سخاوتمندانه‌تر شد و هم به والدین غیر شاغل و فقیر که به طور سنتی از دریافت مزایا محروم بودند، تعمیم داده شد.

نرخ فقر کودکان از حدود ۱۷ درصد در فوریه سال ۲۰۲۱، یعنی قبل از تصویب این اعتبار در بخشی از طرح محرک اقتصادی در ماه مارس، به حدود ۱۲ درصد تا پایان سال کاهش یافت. نرخ فقر برای کودکان سیاه پوست و لاتین تبار نیز به شدت کاهش یافت. محققان کلمبیا دریافته بودند که این اعتبار مالیاتی کودک ۳/۷ میلیون کودک را از فقر دور نگه داشته و نرخ ماهیانه فقر کودکان را ۳۰ درصد کاهش داده است.

به نظر می‌رسد برنامه‌ها برای تمدید این اعتبار متوقف شده است. سناتور منشن و دیگر دموکرات‌ها روز پنجشنبه با ران کلین رئیس کارکنان کاخ سفید دیدار کردند و این سناتور پس از آن به خبرنگاران گفت که درباره احیای این بسته هزینه‌ای که شامل مزایای افزایش‌یافته باشد، هیچ بحثی نشده است.

سناتور میت رامنی، سناتور جمهوری خواه از ایالت یوتا، گفتگو‌های اولیه را درباره تمدید نسخه کوچکتر این اعتبار که هر دو حزب از آن حمایت کنند، با سناتور‌ها را آغاز کرده است، اما به نظر می‌رسد که این گفتگو‌ها نیز تا رسیدن به یک راه حل فاصله دارد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ”همه می‌توانیم موافق باشیم که این اعتبار مالیاتی برای کودکان، یک کاهش مالیات تاریخی برای طبقه متوسط، خانواده‌ها و یک محرک اصلی برای طرح نجات آمریکا است که ما را در مسیر کاهش فقر کودکان به نصف قرار می‌دهد.

در این بیانیه کاخ سفید همچنین از خانواده‌ها خواسته است که (اظهارنامه های) مالیات‌های خود را در سال جاری تکمیل کنند تا مطمئن شوند که از مزایای کامل این برنامه برخوردار خواهند شد.

برخی از حامیان این برنامه از هر دو حزب خواسته اند که به دنبال مصالحه باشند و تلاش کنند نسخه کوچک تری از این تخفیف مالیاتی را برای تضمین بقای آن، تصویب کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار