251581
۳۰ بهمن ۱۴۰۲
مقام روس:

۶ نفر از جمله سه کودک در پی انفجار مهمات خوشه‌ای زخمی شدند

«دنیس پوشیلین» که از سوی روسیه مسوولیت اداره منطقه دونتسک را به عهده دارد، اظهار داشت: بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای ارتش اوکراین در جمهوری خلق دونتسک، ۶ نفر زخمی شدند و وضعیت آنها وخیم است.

به گزارش کودک پرس ، دنیس پوشیلین در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اثر انفجار مهمات خوشه‌ای دشمن در منطقه، ۶ غیرنظامی از جمله سه کودک زخمی شدند.

وی وضعیت افراد زخمی را وخیم توصیف کرد و گفت: مردی متولد سال ۱۹۶۸ بر روی یک «مین پروانه‌ای» قدم گذاشت. 2 نفر در «گورلووکا» زخمی شدند.

این مقام روس افزود: سه کودک نیز در نتیجه انفجار مهمات فرعی در «پانتلیمونوفکا» مجروح شدند.

بمب‌های خوشه‌ای می‌توانند از هواپیما یا سکوهای پرتاب موشکی پرتاب شوند که در بیش از ۱۲۰ کشور – در چارچوب کنوانسیون مهمات خوشه‌ای- ممنوع شده‌اند و به هنگام انفجار شمار زیادی بمب‌های کوچکتر را در محیط وسیعی پخش می‌کنند.

این بمب‌های کوچکتر در صورت انفجار جان شهروندان بیشتری را تهدید می‌کنند و درصورت منفجر نشدن هم به طور مین عمل کرده و می‌توانند خطرات جانی و معلولیت برای غیر نظامیان به همراه داشته باشند.

دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که با وجود هزینه های گزاف تسلیحاتی در جنگ اوکراین و روسیه به هدف مورد نظرش دست نیافته، در ماه ژوئیه (تیر) با ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرد. از آنجایی که این مهمات در بسیاری از کشورها ممنوع شده، این اقدام آمریکا واکنش‌های بسیاری به همراه داشت.

دیده‌بان حقوق بشر پیشتر از آمریکا خواسته بود این تسلیحات را در اختیار اوکراین قرار ندهد. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرده بود که ارسال بمب‌های خوشه‌ای توسط آمریکایی‌ها به کی‌یف، درگیری در اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار